Gå til innhold

Gul bremseservice lampe

hwc
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fant ingen tidligere beskrivelse av et litt lite gjennomtenkt spørsmål og vil være på den sikre siden da det gjelder bremser😉

Bremseservice-lampa lyser gult når jeg starter motoren og slutter å lyse etter noen sekunder, som vanlig service-varsling. Dette går vel på antall år/km og ikke på bremsefølerne som indikerer noe? Bremsene ser ok ut, bremsevæske-service og EU-kontroll er gjennomført for kort tid siden. 

Bilen er gammel (318i E90 2006) så jeg nuller ut servicer jeg tar selv, som f.eks filtrer, kjølevæske etc. Så jeg kan vel trygt nulle ut denne service-lampa og? 

På forhånd takk for svar! 

Endret av hwc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ahj skrev:

Det der er ikke for bremser men heller for sjekk av bilen. 

Aha... Har alltid trodd denne var for bremseservice jeg. Burde nesten ha googlet mer før jeg la inn innlegg. Takk skal du ha... Servicer holder jeg styr på, på den gamle bilen så da sletter jeg denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ligge en konkret beskjed i tillegg til dette symbolet. Symbolet i seg selv kan bety hva som helst. Jeg fikk denne stadig vekk når batteriet begynte å slite. Da sto det i tillegg «increased battery discharge».

Det kan selvsagt også bety at bilen ber om stor service, men slik du beskriver det, virker ikke det sannsynlig. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Det skal ligge en konkret beskjed i tillegg til dette symbolet. Symbolet i seg selv kan bety hva som helst. Jeg fikk denne stadig vekk når batteriet begynte å slite. Da sto det i tillegg «increased battery discharge».

Det kan selvsagt også bety at bilen ber om stor service, men slik du beskriver det, virker ikke det sannsynlig. 

Jeg tror den ber om storservice da, ettersom jeg la merke til at neste service var satt til April i år etter oljeservice'n jeg hadde nå før jula. Og med dette tegnet som vist på bildet, står det april 2019. Jeg trodde i første omgang dette var snakk om bremseservice, skjønner du. 

Bilen har blitt så gammel nå og så jeg følger bare vanlige servicer som olje, filter, plugger, bremse og kjølevæske. Jeg har hatt den i 10-11 år og har litt feeling på hva en kan vente seg med utgifter. Og utgifter over årene har det blitt. 

Det eneste jeg aldri utsetter nå er oljeskift... Den tuller jeg ikke med. Ellers tar jeg ting ved behov og når jeg føler lommeboken tillater det 😉

Endret av hwc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...