Gå til innhold

Sensor innsugsluft m52tu


mcbanan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

la merke til at sensoren for innsugslufttemperatur viser i overkant høge verdier hjå meg. Sjekka når eg hadde køyrt ei stund, og motoren var varm. Da viste sensoren 96 grader mens eg køyrte. Sjekka seinare når motoren var kald, og eg sto på tomgang, da viste den ca. 110 grader. 

 

Tok ut sensoren og reingjorde den med elektronikkrens, men det gjorde ingen forskjell. Sensoren var stempla BMW, og var heilt fri for olje osv. 

 

Googla litt rundt det, og det virkar som vanlige tall frå denne er alt frå 25-60 grader. Den er jo plassert litt dumt, i innsuget. 

Dykk med m52tu og m54, kva viser den av tenperaturar? Kan det være gåen sensor? 

A9953A56-D371-42C6-ADAC-09A225784E11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å bytte, er en NTC type og de blir dårlig med tiden. Om du vil kan du google testverdier og måle motstand ved kjent utetemp så vil du sikkert se den er way off. Dyr er de heller ikke men ganske viktig for tenningssystemet. Blir helt feile adaptiv og multiplikativ verdier med denne tempen, tror og den er over treshold med 96 grader og da vil trolig motoren gå i nødmodus på kjøling, dvs maks åpning av termostat hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, mcbanan skrev:

Bestilte ein ny Febi Bilstein sensor no, blir spennande å sjå om temperaturen endrar seg:) 

Vil tro den sikkert fungerer fint men min tommelfingerregel er at alt elektronisk til motoren må være orginalt, evt Bosch der org.del er Bosch til BMW også som feks injektor eller coil om det er bosch du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...