Gå til innhold

Diagnose på E90 2011 modell


erlendja
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en 3 serie 318i 2011 modell som jeg kjøper November 2018. Da jeg kjøpe bilen var alt i orden, og alt av papirer innen tidligere motorskade ble med da jeg hentet bilen. For en liten stund siden fikk jeg opp en varsel på skjermen i bilen hvor det stod "Engine Power Reduced". Feil søkte bilen, hvor det kom opp to feilkoder (2A99: DME Crankshaft - exhaust camshaft reference | 30EA DeNox catalytic converter sulphurized. Har hatt en rar lyd om morgenen når jeg kjører til jobb, hvor bilen får en rar lyd som blir forsterket i takt med turtallet. Jeg var i dag inne på Bavaria med bilen etter en innkalling. Da jeg fikk bilen tilbake fra de ansatte hadde mekanikeren også lagt merke til at bilen startet merkelig, og han mente at det kunne være registerkjede som var problemet. Det som problemet er jo at bilen fikk byttet registerkjede, inkl strammehjul, glideskinne og vakumpumpe. Rengjort av bunnpanne og skiftet olje på motor. For litt over 2 år siden

Spørsmålet mitt er da, er det noen av dere som har hatt "mitt problem" tidligere, og har erfaring om hva det er? Skal nå sende bilen inn til undersøkelse, men det jeg lurer på er om noen av dere vet eller tror at verkstede vil dekke dette på garantien med tanke på at alt ble byttet for litt over to årsiden? Har også motorforsikring på bilen (som går ut i år pga alder på bilen), vil dette dekke det vist ikke verkstedet gjør det? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Takk for hjelp..

Endret av erlendja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...