Gå til innhold

Fuel trim adaption additive bank 1 high, trygt å kjøre med midlertidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et motorlys som avgir følgende melding: "Fuel trim adaption additive bank 1 high" 

Bilen rykker litt etter jeg nettopp har startet den og gir gass, etter 5 sekunder med litt rykking og jeg har komt meg opp i fart så piper det og alt fungerer normalt igjen.

Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg må kjøpe/se på for å fikse det?

Kommer jo selvfølgelig rett før jeg er nødt å reise på en times bilreise på grunn av jobb ;)

Skrevet (endret)
18 timer siden, Spzz skrev:

Hei! Har et motorlys som avgir følgende melding: "Fuel trim adaption additive bank 1 high" 

Bilen rykker litt etter jeg nettopp har startet den og gir gass, etter 5 sekunder med litt rykking og jeg har komt meg opp i fart så piper det og alt fungerer normalt igjen.

Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg må kjøpe/se på for å fikse det?

Kommer jo selvfølgelig rett før jeg er nødt å reise på en times bilreise på grunn av jobb ;)

Du bør absolutt sjekke dette ut! Nå er det litt omfattende å beskrive hva additive og multiplikativ betyr men prøv å google det så finner du mye bra stoff om det. Det betyr at du har en ganske rik blanding av drivstoff for bank 1, sannsynligvis sylinder 1-2 eller en av de to siden den er high. Det kan komme av flere ting, vakuumlekkasje ville jeg sjekket ut inkl. luftmengdemåler. Kan du lese alle verdiene fra tenning i INPA? 

Det jeg skriver trenger du ikke gjøre umiddelbart, du kan kjøre. Men du bør sjekke det ut. 

Endret av quandt1960
Liten notis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...