E60523i

E60 523i haster !!

Recommended Posts

Hei sann ! Jeg har kjøpt meg min første BMW e60 523 ikke så lenge siden . Bilen kjøpte jeg med ett problem og det var noe med bremsene. 

Forrige eieren hadde byttet bremseskiver begge F og par dager etter på fikk kast i bremseskivene F. Jeg har vært bort i Subaru med samme problemer og det var at jeg trodde det var bare dårlig skiver men problemet var vist på kalipere de . Byttet ut kalipperene F så var ristinga borte under bremsing. 

Tror dere at det er samme problem på den? Har aldri personlig skrudd på BMW så må kon spørre til noen eksperter her 😋

jeg har også lagt merke til at når jeg da svinger og gir gass, så kjennes ut som bilen dør litt ? Slipper gassen og gir gass igjen og da fungere det som det skal . ( virker som kun ved kjøring med kald motor.) + til morgen i dag var det litt tungt å starte bilen.

kan dette ha noe med tennplugger å gjøre eller noe annet  ?? Noen tips ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casterstag er jo en gjenganger på E6x som lager risting. 

 

At bilen din fjusker innimellom går ikke an og svare på via Internett, det blir bare gjeting og synsing. Du må ta en diagnose så ta det derfra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 timer siden, quandt1960 skrev:

Har du målt om det er kast i skiven eller bare tror du fordi det rister? 

Har ikke målt skivene ,men det rister kun ved bremsing så vil nok tro at det er enten dårlige skiver eller problemer i kaliperen ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 timer siden, Reef89 skrev:

Casterstag er jo en gjenganger på E6x som lager risting. 

 

At bilen din fjusker innimellom går ikke an og svare på via Internett, det blir bare gjeting og synsing. Du må ta en diagnose så ta det derfra. 

Tok en feilkode søk på bilen og fikk bare feil på temperatur måler . 

Det virker som bilen ikke får nok bensin ved kaldmotor . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan være skivene ja men jeg heller mer mot casterstag, sjekk de først samt styreledd. Hvis du vrir litt på rattet frem og tilbake når bilen er av og du hører klakkelyd er det ofte veldig slitte casterstag samt evt. styreledd indre, ytre eller begge. Byttet begge hos meg og ristingen gikk vekk. Kast i skivene kan faktisk gå seg til ved bruk når de blir slitt, spørs helt hvor mye det er. Biltema selger en slik måler som du fester med en magnet til demper så måler du kast

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg synes ratte stå litt skeivt så tenkte om det er noe galt med forstillinger også. ! skal få det sjekka først kanskje :p 

Tusen takk for svaret !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.