Gå til innhold

E60 523i haster !!


E60523i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei sann ! Jeg har kjøpt meg min første BMW e60 523 ikke så lenge siden . Bilen kjøpte jeg med ett problem og det var noe med bremsene. 

Forrige eieren hadde byttet bremseskiver begge F og par dager etter på fikk kast i bremseskivene F. Jeg har vært bort i Subaru med samme problemer og det var at jeg trodde det var bare dårlig skiver men problemet var vist på kalipere de . Byttet ut kalipperene F så var ristinga borte under bremsing. 

Tror dere at det er samme problem på den? Har aldri personlig skrudd på BMW så må kon spørre til noen eksperter her 😋

jeg har også lagt merke til at når jeg da svinger og gir gass, så kjennes ut som bilen dør litt ? Slipper gassen og gir gass igjen og da fungere det som det skal . ( virker som kun ved kjøring med kald motor.) + til morgen i dag var det litt tungt å starte bilen.

kan dette ha noe med tennplugger å gjøre eller noe annet  ?? Noen tips ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Reef89 skrev:

Casterstag er jo en gjenganger på E6x som lager risting. 

 

At bilen din fjusker innimellom går ikke an og svare på via Internett, det blir bare gjeting og synsing. Du må ta en diagnose så ta det derfra. 

Tok en feilkode søk på bilen og fikk bare feil på temperatur måler . 

Det virker som bilen ikke får nok bensin ved kaldmotor . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være skivene ja men jeg heller mer mot casterstag, sjekk de først samt styreledd. Hvis du vrir litt på rattet frem og tilbake når bilen er av og du hører klakkelyd er det ofte veldig slitte casterstag samt evt. styreledd indre, ytre eller begge. Byttet begge hos meg og ristingen gikk vekk. Kast i skivene kan faktisk gå seg til ved bruk når de blir slitt, spørs helt hvor mye det er. Biltema selger en slik måler som du fester med en magnet til demper så måler du kast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...