Gå til innhold

Justere camber på F31 LCI


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som mange sliter med disse modellene, noen kjøper ettermarkeds foringer/plater osv. 

Tror og mange dropper vekter når de justerer, har selv fått opp instrukser om vekter på div bmw jeg har tatt 4 hjulskontroll på, men har ikke justert en slik som du har desverre. 

Her er en link til justerbar camber

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camber kan i utgangspunktet ikke justeres på disse framme. Men det finnes to sett med forskjellige spindler, en med -30sek og en +30sek som muliggjør da en korreksjon på en halv grad. Høyre foran er spot on om du har adaptivt understell, for mye på venstre. Jeg ville først gått over foringene nøye på venstre side. Om det er brukt BMW sitt orginale kinematikksystem for hjulstilling trenger en ikke laste bilen fordi programmet selv klarer å kompensere men en bør ha full tank. Men jeg ser på utskriften det ikke er brukt det. Men selv om en ikke bruker BMW sitt orginal går det fint så lenge vinklene ift hverandre er rett. Ville justert inn camber venstre bak litt mindre og nærmere en grad, en liten skruing på venstre eksenterbolt så er det gjort. Men fullt innenfor toleransen likevel. Resten av vinklene dine ser fin ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke adaptivt understell på bilen som kun er rulla 50 000km. Bmw kunne ta den inn, men har ikke så fryktelig lyst å bruke nye 2500kr for at noen andre skal prøve. Uten og garantere at ting blir rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...