Gå til innhold

nøkking under pådrag BMW E61 525 XD


spero33
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat byttet over til sommer dekk på min ny innkjøpte bmw. Etter jeg byttet så har jeg fått nøkking under pådrag. kjennes ut som det er høyre bak som nøkker. Det er 4 helt nye dekk på sommer felgene bare med 2 forskjellige merker. men dimensjonen er lik på dem(225/50/r17). Kan ikke se noe som skal føre til nøkkinga når jeg er under bilen å kjik. 

tidligere nevnt så er det kun ved pådrag, forsvinner så fort du slipper gassen/vanlig gass for å holde jevn fart :P derfor tenker jeg at dette ikke er relatert til at det er 4 dekk med 2 forskjellige merker. har se følgelige 2 av samme merke bak og 2 framme. 

 

noen her inne om kan ha noen tips til ka problemet kan være? eller noe jeg kan sjekke? har en liten luft lekasje på høyre luftbelg, men det skal vel ikke ha noe å si? (nye belger er på vei.)

bilen er gått 274xxxkm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være relatert til dekk selvom alle fire er lik dimensjon. Til tross for at alle fabrikanter oppgir dekkdimensjoner på samme måte, så kan størrelsen variere. 225 dekk fra en fabrikant kan være ørlitegranne bredere enn en annen. Med tanke på hvor følsom VTG kassa er på xdrive biler, så kan noe slikt gi nøkking. 

Du kan måle dekkene og sjekke hvorvidt rulleomkretsen er lik mellom alle fire. Er den det, så kan du koble ut VTG kassen og se om nøkkingen eksisterer ennå ved pådrag. 

Jeg ville iallefall ikke blåst vekk teorien om at dekk er den skyldige part her :)

ps. Har du et annet hjulsett så skader det ikke å sette dem på for å sjekke om nøkkingen fortsatt eksisterer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...