Gå til innhold

M60B44 Ujevn gange og hvit eksos


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bmw 540 med m60b44 motor. 

Syntes den ikke går helt rent og pent som jeg er vant med fra m62b44 jeg har hatt før.

Noen som klarer å tyde noe fra dette lydklippet? 

Syntes det ryker litt av bilen i form av hvit eksos, og lukter endel mer bensin av eksosen enn vanlig.

Samtidig så har jeg med enkel obd diagnose fått opp oksygen sensor 2 og oksygen sensor kontroll 1 feilkoder. Samt ved oppstart får jeg catalyst i displayet. Lambda kan mulig gi feil med katalysator?

kan dette ha noe med at gangen på bilen er som den er? Vil tro det kan ha noe med eksosen?

Burde vel vært noen nødmodus om det var noen problemer med eksos sensor? Har hatt m62b44 med dårlig lambda og den gikk i nød, men syntes ikke denne går så dårlig som det m62b44 jeg hadde gikk.

noen med erfaringer rundt dette?

Endret av Cbrooen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er o2 sensorene men du bør ikke bytte først. Det kan fint hjelpe med å vaske de godt med en litt røff klut og bremserens. Det beste er om du leser ut råverdier med Inpa for da kan du være helt sikker på hva det er og lese ut volt på begge sensorene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, quandt1960 skrev:

Vil tro det er o2 sensorene men du bør ikke bytte først. Det kan fint hjelpe med å vaske de godt med en litt røff klut og bremserens. Det beste er om du leser ut råverdier med Inpa for da kan du være helt sikker på hva det er og lese ut volt på begge sensorene

Jeg har varsel om katalysator feil og syntes bilen går ujevnt og dårlig. Skal få renset de som du nevner og sjekke de før jeg eventuelt bestiller nye. Håper det hjelper på og bilen går bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 20.39, Cbrooen skrev:

Jeg har varsel om katalysator feil og syntes bilen går ujevnt og dårlig. Skal få renset de som du nevner og sjekke de før jeg eventuelt bestiller nye. Håper det hjelper på og bilen går bedre da. 

Det er sjeldent det er noe gale med sensoren i seg selv og isolasjonen på ledere er ok, kvalitetssensorer fra Siemens. Innmaten i katalysator kan løsne og havne i bunnen, du kan kjenne det ved å banke litt på de og høre om det er løs innmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...