Gå til innhold

Ulyd motor E70 M57


Gukker
 Share

Anbefalte innlegg

Den lyden som ligner på en and sin kvekking mener jeg er denne ventil greien til EGR. Er plassert ett eller annet sted til høyre for innsug (når du står foran bilen å ser nedi).
Delenr: 11747810831

00001.PNG.bc3a95ec7ac652d7e65f939b3c377f24.PNG

 

Vet ikke om svidd gummi lukt har noe sammenheng med dette. Har du sjekket om gummien på vibrasjonsdemperen er begynt å gå i oppløsning? Det er den største reimskiven som er festet på veiven.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har testet litt å sett nærmere på ulyden. Tok av en liten slange, som det kommer vakum ut av, som går inn på egr ventilen(?) å da forsvant lyden. Lyden forsvant også når man pumpet på bremsen noen ganger, men kom tilbake etter en stund i begge tilfellene. Tok av slangen den store slangen på framsiden av ventilen, var ganske mye dritt inni. Er det forsvarlig å kjøre med denne lyden? 

4A1745A9-DF6E-4F3F-A170-9CC7B7C02184.jpeg

0A8B14C0-71B9-4C36-A48D-099CC0DDB639.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist jeg skal tippe på hva som skjer her, så suger den vakum i klokka på egr ventil, membranen lekker så når vakum blir for sterkt suger den ut luftasom da lager kvekkelyd, membranen returnerer til normalt stille og prosessen starter på nytt. 😋 

Uansett så kan jeg aldri tenke meg at den tar skade av å kjøre uten vakum, i værste fall får du opp motor lampe pga at egr ikke fungerer sånn den skal. 

Sånn jeg ser det så har du to valg. 

1. Kjøpe ny/brukt egr ventil

2. Blende dritten å få det vekk

Jeg hadde gått for nummer 2, men denne er vel kanskje såpass ny at du da får motor lampe og at dette må deaktiveres i software i motorstyringa. 

Men det er jo fort gjort om du reiser på høggern for eks. Og får lånt deg en ventil som du kobler på vakumslangen, bare for å se om det er noe forskjell. Det er det vel helt sikkert da men. Bare for å være helt sikker.. :)

Men du kan jo alltids prøve å gjøre den rein og se om det hjelper.. Evt suge på klokka å se om den holder vakum eller ikke.. :P

 

Det ble noe rotete forslag men.. Jeg skriver på tlf, så gidder ikke å redigere 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro for eksempel Pricbort burde ta en del, mye av det er jo olje så avfetting som løser opp sånt burde fungere vil jeg tro.. Husker ikke hva jeg brukte sist jeg gjorde det.. Men tror ikke det var noe fancy, sansyneligvis noe jeg fant i garasjen.. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...