Gå til innhold

DPF Spray E61 530

Qeamer
 Share

Anbefalte innlegg

Hallois!
2007 E61 525D Facelift med 3.0L
DPF filteret lyser opp i skjermen om at det er tett, har kjørd i 3 gir 3000rpm osv.
Har kjøpt DPF rens type 2 sprayflasker, men så lurer jeg på hvor jeg skal sprøyte det inn? Lamdasonde?
Prøve det først, istedenfor å bytte, så håper noen kan svare her :)

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Du kan sprøyte det inn i gummi slangen som går fra DPF til trykksensoren. 

Ang. Regenerering av filteret skjer delt helst ved høyere belastning . Ikke nødvendigvis høyt turtall på lave gir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har glemt å svare, men gjorde som @kimhas sa å sprayet absolutt alt fra boksen (motip dpf cleaner) i slangen til trykksensoren. Lot bilen stå i 15 minutter på tomgang å kjørte en halvtime med litt hardkjøring imellom på landevei.
Har gått 14 dager, ingen beskjed om at DPF'en må byttes.🤓
Sparte meg fort 5-8000,- det her om det ikke kommer tilbake, har da en reserveflaske til overs. Mange takk!

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Qeamer skrev:

Har glemt å svare, men gjorde som @kimhas sa å sprayet absolutt alt fra boksen (motip dpf cleaner) i slangen til trykksensoren. Lot bilen stå i 15 minutter på tomgang å kjørte en halvtime med litt hardkjøring imellom på landevei.
Sparte meg fort 5-8000,- det her om det ikke kommer tilbake, har da en reserveflaske til overs. Mange takk!

Har brukt samme metode og flaske på mange biler. Absolutt verdt pengene og den lille tiden den tar. Morsomt å tatt en trykk test på filteret etter en slik runde for å se hvor mye som tas bort. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Qeamer skrev:

Så bra da!

Jeg brukte samme boksen på min men hadde ikke problemer med DPF fra før så merket heller ingen endring. Godt å høre at det fungerte så langt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...