The Edge Skrevet August 1, 2019 Share Skrevet August 1, 2019 (endret) Skal ha bilen (E39) på tralle i morgen, og lurte på hvordan jeg på best mulig måte skal sikre den på biltralla. Finner ikke noe spesifikt på dette her. Ser det foregår diskusjoner diverse andre steder om å feste i hjulene vs å feste i chassis. Det kommer vel også litt ann på hvilke festepunkter biltralla tilbyr, det vet jeg ikke da jeg ikke vet hvilken tralle det er snakk om. Ser torsionsrørene stadig er omtalt som gode festepunkter, men må si jeg ikke er sikker på hva som menes med dette. Har ikke "T kroker" til å feste i jekkfestene. Forslag til festepunkter for stroppene? Marker gjerne i bildene nedenfor Endret August 1, 2019 av The Edge Ubesudlede bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2019 Share Skrevet August 1, 2019 Er det ikke vanlig/greiest å feste i hver felg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet August 1, 2019 Forfatter Share Skrevet August 1, 2019 (endret) 33 minutes ago, Otis said: Er det ikke vanlig/greiest å feste i hver felg? Dette vil være det enkleste og nok det jeg kommer til å gjøre siden jeg ikke vet hvilke punkter i chassis jeg skal feste til(dersom det ikke kommer en god forklaring). Argumentene mot å feste i felgene er vel at transport av bil festet på denne måten angivelig påfører understellet på bilen større påkjenning og lettere kan få hjulstillingen ut av stilling. Det andre argumentet er at når bare hjulene blir festet fjærer også bilens fjæring i tillegg til hengerens og at bilens forholdsvis mye høyere vekt i forhold til hengeren kan gjøre at hengeren oppfører seg ustabilt når bilen oppå fjærer. Dersom bilen snøres ned slik at bilens fjæring kompirmeres vil bilen oppføre seg som en del av hengeren noe som angivelig skal være mere stabilt. Endret August 1, 2019 av The Edge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 5, 2019 Share Skrevet August 5, 2019 Felg, du får ikke skjev hjulstilling av det, da er boltene løs eller foringer dårlig og det ville uansett skjedd ved kjøring da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå