Gå til innhold

Festepunkt på E39 for festing på biltralle?


The Edge
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen (E39) på tralle i morgen, og lurte på hvordan jeg på best mulig måte skal sikre den på biltralla. Finner ikke noe spesifikt på dette her.

Ser det foregår diskusjoner diverse andre steder om å feste i hjulene vs å feste i chassis. Det kommer vel også litt ann på hvilke festepunkter biltralla tilbyr, det vet jeg ikke da jeg ikke vet hvilken tralle det er snakk om.

Ser torsionsrørene stadig er omtalt som gode festepunkter, men må si jeg ikke er sikker på hva som menes med dette. 

Har ikke "T kroker" til å feste i jekkfestene.

 

Forslag til festepunkter for stroppene? Marker gjerne i bildene nedenfor

 

bakstilling.thumb.jpg.35a8c6e6df5508a6b5cede555438474b.jpg

 

 

824240389_Forstillingjpg.thumb.jpg.1df34d2a2a1d6637e86244ffdef3bd7f.jpg

 

Endret av The Edge
Ubesudlede bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Otis said:

Er det ikke vanlig/greiest å feste i hver felg?

Dette vil være det enkleste og nok det jeg kommer til å gjøre siden jeg ikke vet hvilke punkter i chassis jeg skal feste til(dersom det ikke kommer en god forklaring).

Argumentene mot å feste i felgene er vel at transport av bil festet på denne måten angivelig påfører understellet på bilen større påkjenning og lettere kan få hjulstillingen ut av stilling.

Det andre argumentet er at når bare hjulene blir festet fjærer også bilens fjæring i tillegg til hengerens og at bilens forholdsvis mye høyere vekt i forhold til hengeren kan gjøre at hengeren oppfører seg  ustabilt når bilen oppå fjærer. Dersom bilen snøres ned slik at bilens fjæring kompirmeres vil bilen oppføre seg som en del av hengeren noe som angivelig skal være mere stabilt.

 

 

 

 

Endret av The Edge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...