Gå til innhold

Sporadisk død nøkkel E91

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Opplever en sjelden gang at nøkkelen på E91 med Comfort Access er helt død (går ikke an å låse opp eller igjen).

Men når jeg har låst opp eller igjen bilen med tradisjonell nøkkel så fungerer plutselig selve nøkkelen igjen selv om den for 1 minutt siden var helt død.

Problemet er jo at når jeg åpner døren etter å ha låst opp bilen på den tradisjonelle måten så går jo alarmen.

Tror dette har skjedd 3-4 ganger totalt. Med flere dager eller ukers mellomrom.

Dårlig batteri i nøkkel? Antenne problemer?

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å resette nøkkelen. Jeg hadde samme problem med min gamle W202(at alarmen gikk når jeg låste opp). Da måtte jeg holde nøkkelen inntil speilet for å koble nøkkelen opp igjen og alarmen av. Skjedde av og til(4-5 ganger på et år). Jeg mener at på BMW med keyless/comfor access så skal du holde nøkkelen inntil nøkkeltegnet på høyresiden av rattet(der du kan flippe ut et deksel og bruke «manuelle» nøkkelen) og trykke på startknappen. Litt usikker, men synes å huske det var metoden. Et kjapt googlesøk burde uansett ha svaret. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Kan jo forsøke det ja.

Men syns det er så merkelig at helt random så er det null liv i den helt til du låser opp/igjen bilen manuelt, da funker plutselig nøkkelen som om det aldri var noe gale med den.

Slik var det i W202en også, men der var det ikke keyless selvfølgelig, men sentrallås med akkurat samme symptomer som deg. Måtte resette nøkkelen for hver gang det skjedde(4-5 ganger på et år som jeg skrev) ved å holde den mot speilet mener jeg. Mulig noe annet er feil med din, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har klokken i bilen nullstilt seg, samt hadde et varsel om increased battery discharge når jeg startet bilen første gang. Så kan tenkes at batteriet i bilen er moden for utbytte nå :) Har vel en sammenheng med nøkkelproblemene?

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Nå har klokken i bilen nullstilt seg, samt hadde et varsel om increased battery discharge når jeg startet bilen første gang. Så kan tenkes at batteriet i bilen er moden for utbytte nå :) Har vel en sammenheng med nøkkelproblemene?

Det kan være! Batteriet i bilen kan forstyrre mye når det er moden for utskifting :) Før jeg byttet batteriet på min gamle E91 kom det opp samme melding og AE slo seg ikke på når jeg åpnet bilen(trykte på knappen på nøkkelen). :) 

Edit:

link til innlegg:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Det kan være! Batteriet i bilen kan forstyrre mye når det er moden for utskifting :) Før jeg byttet batteriet på min gamle E91 kom det opp samme melding og AE slo seg ikke på når jeg åpnet bilen(trykte på knappen på nøkkelen). :) 

Ja, så angel eyes ikke gikk på heller.

Men syns fortsatt nøkkelproblemet er litt snålt mtp at det ikke skjer hver gang, og at den plutselig funker fint etter jeg har låst opp/igjen bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...