Gå til innhold

Vurderer kjøp av X3 f25 med høy KM.stand


nydlagut
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter en X3 f25 til overkommelig pris. Har kommet over en godt utstyrt 2012-modell, 2.0 163hk, men med 229.000km på telleren. Men derimot til en rimelig pris.

Av større reperasjoner vet jeg at turbo et skiftet tidligere.

Jeg vet at en må regne med at ting kan dukke opp på en bil med denne kilometerstanden men ellers, er det et "skummelt" kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også en 2012 mod.X3 163hk, men denne har gått 175000 km. Det er veldig gode biler å kjøre og praktisk, kan brukes til alt, samtidig som de er fine utenpå også. Sjekk servicer, lengde mellom oljeskift er vel 30000 på disse, og det synes jeg er litt langt. Sjekk om det har vært skiftet olje på automatkasse, da det bør skiftes med jevne mellomrom. EGR-ventil, veivhusventilasjon og partikkelfilter må kanskje byttes snart om det ikke har vært skiftet tidligere. Jeg har også skiftet olje på fordelingsgirkasse bare for å være sikker, selv om det ikke(?) er noe servicepunkt. Sjekk slitasje på dekk, da de kan være dyre om det er 18 eller 19 toms. X-drive firehjulstrekken er også følsom på om det er riktig dekkdimensjon/lik slitasje foran og bak. Dersom det er elektrisk hengerfeste, sjekk at det går helt ut/inn, da dette kan være dyrt å reparere.

Dersom bilen er i god stand, så tror jeg ikke dette er "skummelt"...

 

Hilsen Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt F25 i snart 4 år, og ca 70.000km, aldri hatt en bil så lenge. Typisk byttet annet hvert år tidligere. 

F25 kan fylle de fleste behov og er en driftssikker bil, har kun opplevd en knekt fjær bak, utover service og slitedeler.

Min bil runder 150.000 km idag faktisk, den blir langkjørt til hytta også, så blir forhåpentligvis blåst litt da?

km på 229k ville jeg vært mindre bekymret om, ville sett på eiere og oppfølging, deretter det visuelle etter en prøving av bilen. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar!

Bilen jeg kikket på ble nylig solgt men har en 11-modell i kikkerten nå. Jeg er litt bekymret for det velkjente registerproblemet noen av disse motorene har hatt. Men som sagt, ved jevnt vedlikehold og oppfølging så tåler vel det meste noen kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjekk om bilen har hatt registerproblemer, og om det evt. er gjort noe med det. Registeret er i bakkant på motoren, så den må ut for skifte eller reparasjoner.

Anbefaler en bil med sportseter, varme i rattet(sportsratt), stor navi (Dab)og stor stereo. Sjekk utstyrsliste, for det er stor forskjell på hva de enkelte bilene har av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...