Gå til innhold

BMW e92


vegaraaserud
 Share

Anbefalte innlegg

Generelt bra biler. Men her er spennet enormt. Mellom de første årgangene som er gamle biler nå og mange av de er slitne til nyere utgaver som i beste fall kan fremstå som nye. Itellgg har du ulike motorvariantene .

Så greit å spesifisere litt mer hva du ser etter og hvor mye penger du skal bruke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på feil og kvalitet er det større spenn mellom motorvariantene enn for de forskjellige årgangene. N47 og N43 har sine svakheter, og ville sjekket disse ekstra om du vurderte en slik. Selve E9X-modellen er noe av det bedre BMW har produsert kvalitetsmessig. Relativt lite elektronikkfeil, og meget bra i forhold til rust. Noen modeller har ikke i-drive, og dette er viktig for enkelte. For E90/91 er det ganske stor forskjell i utseende på de eldste og LCI. LCI ser mye friskere ut etter min mening. For E92/93 var forskjellene mye mindre.

Jeg hadde en E92 325i fra 2008. Det var en kjempebil som jeg ikke hadde noen som helst problemer med. Kjøpte den pga utseende, ønske om sekser, og gunstige avgifter den gangen. Flott 3-liters motor som gikk ganske bra.

Hvilken motor og pris så du for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vurderer touring kan jeg gi deg noen tips uavhengig av motor der som jeg mener er bilens akilleshæl: Om bilen har panoramatak, sjekk at dreneringshullene ikke er tett og sjekk batteribrønnen at den er helt tørr og ikke har noen spor etter vann. Det som noen ganger skjer på disse er at vann kommer inn dit og korroderer plusskabelen med det h det medfører. Total elektronikkfeil på de fleste moduler. Har sett to slike på verksted som trengte nesten komplett nytt ledningsnett samt moduler, om bilene den gang (2012) ville vært eldre og billigere ville de blitt kondemnert. Sjekk av panoramatak og drenering er ikke del av BMW serviceprogrammet. Videre har den i touring utgave delt bakluke og det medfører brudd i jordingsblad og noen ganger ledningsbrudd til bakluke. Selve jordingsbladet bør bare byttes da det kan gi deg trøbbel med åpning/comfort access/jordingsfeil. Ledningsbrudd er kjent på flere touringer og der selges det ok reparasjonssett. Jeg ville gått for faceliften (etter 2009), meget solide biler i grunnen men som alle har sine svakheter avhengig av motorisering etc. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...