Gå til innhold

Paintjob gått til H......


wollizz
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har nylig jobba på egenhånd etter å ha sett noen youtube videoer. fjerna rust og dritt på bilen, alt gikk fint og som planlagt helt til jeg skulle dekke over. jeg begynte med å slipe ned området, tok på filler der jeg så tydelige skader i lakk, og tok deretter 2 strøk med primer, og 3 strøk lakk av typen black sapphire. det var her jeg innså at noe ikke var helt som det skulle, (eller kanskje det er som det skal) fargen for det første, var litt mer rødlig enn den som er på bilen originalt, kanskje dette har falmet noe siden den originalt ble malt, men forventa å få nogenlunde samme farge i det minste, men. dum som jeg var så begynte jeg å spraye mer og mer på i håp om at det skulle se bedre ut. det gjorde det bare værre. starta med 3 små hakk, til en halvt malt dør. men det værste var da jeg skulle prøve meg på klarlakk for å få en litt blankere finish, den begynte nemlig å reagere mot lakken under og det ble varmgang, samt at maling og det under løsnet fra underlaget.

akkurat nå vet jeg ikke hva jeg bør gjøre, finne meg en ny dør til salgs, sende inn for å male over av proffer (jeg er student, så kommer neppe til å skje) evt. gjøre det selv på nytt, bare at jeg maler hele døren denne gangen. og evt skaffer en ny klarlakk ettersom den jeg fikk tak i kan umulig være egnet til lakken jeg bruker.. har tilgang til løftebukk, trykkluft og alt av verktøy mer eller mindre. hadde vært fint med noe input om noen har erfaring fra lignende. for å få best mulig resultat for i dag ihvertfall, så har vi rubba ned noe maling slik at det ikke ser veldig ille ut. og polert over det værste området så det ser litt blankere ut. har ingen bilder på nåværende tidspunkt, men kan legge til om dere ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lakk er en smell veldig mange går på.. De skal "bare" flekke opp noe her og der med spraybokser, og forventer gode resultater. 

Jeg har enda ikke sett noen som har fått til et veldig bra resultat med sprayboks, selv med 2k lakk. Du får aldri den samme flyten som ved bruk av en skikkelig sprøyte i en lakkboks.

Hvordan lakk brukte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Dette med lakk er en smell veldig mange går på.. De skal "bare" flekke opp noe her og der med spraybokser, og forventer gode resultater. 

Jeg har enda ikke sett noen som har fått til et veldig bra resultat med sprayboks, selv med 2k lakk. Du får aldri den samme flyten som ved bruk av en skikkelig sprøyte i en lakkboks.

Hvordan lakk brukte du? 

hei, jeg brukte black sapphire etter det som sto fra før av på karosseri, kjøpt på biltema den ser mer rødlig ut. så nå sitter jeg litt i saksa. det kommer ikke til å se ille ut i vinterperioden, men til neste år tenker jeg å gjøre hele døra. trenger muligens litt hjelp med å velge ut rett lakk

skal adde noen bilder i morgen, slik at du kan få et klarere bilde.

Endret av wollizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har ikke Biltema BMWs safirsort. De opererer med cirka-farge, det vil si at flere svartfarger kan gå under samme sprayboks. Derfor kan/vil man få litt avvik. GS har derimot BMWs safirsort på boks(fra Motip mener jeg). Jeg ville testet det. Bruk 2k klarlakk, så blir det solid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...