Gå til innhold

M57 Øvre radiatorslange - feste til ekspansjonsslange knakk


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er "vanlig" at festet fra øvre radiatorslange "knekker" blir "sprø" ?

Min knakk rett av uten å bruke mye krefter og når jeg ser på "bruddet" så ser det ut til å ikke være helt ferskt. det som var igjen i slangen til ekspansjonstanken måtte jeg pirke ut i bit for bit, det var gått i oppløsning. Håper å få tak i ny øvre radiatorslange med ekspansjonsslange i dag, men litt overrassket over at det var blitt så porøst. Kan selvsagt være at noen har limt det tidligere, for det ser ikke ut som ett ferskt brudd.

image.thumb.png.5c06347df0fa7b40b988a7ec3dd57bf3.png

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel. Det er jo en kjent sak at ting som er varmt og kaldt hele tiden kan få tretthetsbrudd. Spesielt kjent på BMW sine bensin motorer.

Jeg kan ikke huske å ha lest noe her inne eller andre forum om at dette er et problem. Selvsagt er det et problem for deg nå, men å si at det er et dårlig produkt er jeg uenig i. Bilen din ser ut til å være fra 02, og dermed vil jeg hevde at dette er å forvente til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, men mener ikke at det er ett dårlig produkt. Var bare at jeg ikke kan huske å ha hørt/lest om det tidligere, så  ble litt overrassket bare. Bilen har jo gått drøye 310 000 km så forventer litt rusk ;-)

Byttet ekspansjonstank og heater control valve og da ble det litt bevegelse på ekspansjonsslangen - får tak i ny del i dag, så blir byttet i kveld, og siden det er hjemmekontor i dag så er det helt ok.

Og ser jeg på bildet over. så ser det nesten ut til at bruddet kanskje har vært der en stund iom at det er brunt rundt om, eller limt før?

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...