werva Skrevet September 9, 2019 Share Skrevet September 9, 2019 Hei. Jeg har søkt opp "problemet" her inne uten å finne noe konkret svar. Er det noen fare for bilen og for eksempel fylle adblue fra Biltema/Jula? Eller andre steder som det ikke står BMW på? Er det virkelig kvalitetsforskjeller på slikt? Det kan da vel brukes så lenge det har korrekt benevnelse/sertifisering? Jeg må fylle 10 liter jfr idrive nå, og da begynner det å koste litt Har forsøkt fra pumpe hos YX, men den slår ut konstant. Usikker på om jeg fikk på noe i det hele tatt... På pumpa sto det at jeg hadde fylt 4 liter (etter laaaaang tid med klikk og smell fra påfyllingspistolen) men jeg så ingen endring i idrive etterpå! Har forresten en f11 2014 520 xd. Den har nylig fått byttet nox sensor, adblue sensor (?) og en sensor til som jeg ikke husker navnet på etter mange feilmeldinger på adbluesystemet. Heldigvis på garanti. Men jeg vil ikke oppleve feil en gang til ved feks å fylle "feil" adblue. Har frem til nå kjøpt 1,5 litere på bensinstasjoner (bortsett fra forsøket via pumpe), men det koster jo litt pr flaske. Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet September 9, 2019 Share Skrevet September 9, 2019 (endret) Jeg har ingen erfaring men Biltema oppfyller ISO 22241-1 som Bmw krever. Når det er sagt så er det jo ikke store mengder det er snakk om, jeg kjører diverse anleggsmaskiner til daglig og uten å ha målt så tipper jeg vi fyller ca 1000 liter diesel på ca 20 liter Adblue. Fant et sted det stod at Bmw bruker ca 1.5 liter på 620 miles så det skulle bli ca 1 liter på 600-700km Så du blir ikke ruinert av å kjøpe the real deal heller hvis det får deg til å sove bedre om natta 😊 Endret September 9, 2019 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
werva Skrevet September 10, 2019 Forfatter Share Skrevet September 10, 2019 hehe Enig i det, da. Tok meg tid i går kveld og fylte fra pumpe hos YX. Det tok LANG tid! Men fikk på 7 liter. Det holder en stund Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 12, 2019 Share Skrevet September 12, 2019 Du kan kjøpe magnet ring på bensinstasjonen, da får du fylt som normalt. Har brukt Biltema sin på min, ikke hatt noe problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå