Gå til innhold

Restrain system

Sepp36
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en X3 2014 modell. blir benyttet til vanlig daglig korte turer. Startet bilen idag for å kjøre den til vask.

Når jeg skrur på bilen får jeg plutselig feilmelding på feilmelding.

Starter først med "restrain system" ( rød). som sier at airbag, belte og belte styrke er begrenset etter det jeg forstår.

Så følger det på med feilmeldinger (gul) på ABS, PDC og driving stabilisation.

Kan ikke fatte hva dette er? Bilen har ikke gitt noe antydning til trøbbel, ingen ulyder eller noe som helst.

Snakket litt med et verksted som mente at det som kan ha skjedd er at det har rent overflødig spylevæske ned i motorommet, fulgt ledninger og kabler nedover til under bilen og under setet (?) og dermed kokt/kortslutta plastikkrør med masse ledninger inni. De var billigst på dette og det kostet ca 32.000 å fikse fordi det var så mye arbeid. anbefalte meg likevel å høre med Bilia og Bavaria og dersom det er feilen og forsøke å få dette dekket på garanti selv om denne gikk ut for 2 måneder siden.

Etter en del søk online og grubling over dette, synes jeg det høres MEGET merkelig ut at dette er feilen. Skal nevnes at for en liten ca 6mnd siden sluttet skjermen (computeren) i bilen å fungere og da byttet de head uniten. Tipper at det er denne som har igjen slått seg vrang eller en eller flere sensorer som plutselig er gåen.

Synes uansett den feilen han beskrev hørtes lite sannsynlig ut. Har forsøkt å både se i motorrommet og under sete og kan verken se eller lukte noe som er brent/svidd.

Forsøkte å kjøre bilen noen hundre meter og det går helt fint, men mangler blant annet servo, ABS bremser, adaptive lykter osv.

Skal få bilen opp til Bilia eller Bavaria så fort som mulig slik at de får kjørt diagnostikk på den.

Noen som har noe formening om hva dette kan være?

Legger ved noen bilder.

BMW 2.jpg

BMW 3.jpg

BMW 4.jpg

BMW 5.jpg

BMW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...