Teutonius Skrevet September 25, 2019 Share Skrevet September 25, 2019 Hei, Jeg har en 2004 E60 med 3 nøkler, og alle er rombeformede med tre knapper (se vedlegg). Låser opp bilen med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen) Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i tenningen (starte bilen) Låser ikke opp med fjernkontroll; Åpner førerdøren med nøkkel i dørlåsen; Fungerer i ikke tenningen (starte bilen) Jeg fant ut av at nøkkel 3 mangler innmat, derfor fungerer den kun i døren, og det er greit nok. Men, nøkkel 2 bør jo også kunne fungere med bilen. Da jeg prøvde trikset med å sitte i bilen, lukke dørene vri tenningen til 1 og så til 0 kjapt, holde opplåsningsknappen inntrykt mens jeg trykker låseknappen 3x, så skjer ingenting. Hverken med nøkkel 1 eller nøkkel 2. Da jeg prøvde det samme i min E39 fra 1999, der jeg har tilsvarende situasjon med dens nøkkel 1 + 2, så får jeg i det minste en reaksjon fra bilen når jeg gjør dette med dens nøkkel 1: sentrallåsen går i låst og i åpen stilling. Gjør jeg noe galt i min E60, eller er det evt noen på Østlandet som kan se nærmere på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet September 25, 2019 Share Skrevet September 25, 2019 Såvidt jeg forstår fungerer nøkkel 1 slik den skal? Kan det være at nøkkel 2 må ha nytt batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet September 26, 2019 Forfatter Share Skrevet September 26, 2019 Hei Laffe! Ja, nøkkel 1 fungerer, men jeg får ikke bekreftelse av sentrallåsen når jeg programmerer den på nytt. Dette får meg til å tro at jeg kanskje gjennomfører feil prosess, som da heller kan være årsaken til at jeg ikke får nøkkel 2 til å fungere. Men det at nøkkel 2 trenger nytt batteri er også meget mulig. En tidligere eier har allerede tuklet med nøkkelen, da den ikke er helt tett ved sprekken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet September 13, 2020 Forfatter Share Skrevet September 13, 2020 Sånn, da byttet jeg batteri i nøkkel 2. Jeg får fortsatt låst opp bilen og baggasjerommet, men ikke låst bilen. Jeg målte bryteren på nøkkelen og den fungerer som den skal. Da får jeg bare leve med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå