olemyg Skrevet September 28, 2019 Share Skrevet September 28, 2019 (endret) Har en e46 330xd. Sliter med at den spiser opp innsiden av bakdekkene.. har for ca 3 måneder siden vært på hjulstillingskontroll og fikk fikset alt etter jeg senket bilen. Vinklene skal være fine og skjønner ikke hvorfor den sliter sånn. Legger ved et bilde av skjema av hjulstillingskontrollen. Hvis noen har noen tips så er det topp 👍 Dårlig bilde av bakdekk, men er bare helt på insiden.. Dekkene her har kjørt ca 6000km. Endret September 28, 2019 av olemyg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 28, 2019 Share Skrevet September 28, 2019 Ser ikke noe umiddelbart gale, men her er verdiene fra hjulstillingen på E46 M3’en min forrige uke. Kan jo sammenligne litt. Jeg ba om ett litt sportsligere gate oppsett enn originalverdiene gir, så er muligens derfor noen verdier ikke er innenfor spec. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet September 29, 2019 Share Skrevet September 29, 2019 Noen verksted stiller inn camberen på 1 grad med positive erfaringer for kunder som har problemer slik du har. Dette er utenforfor BMW sine spesifikasjoner. lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 1, 2019 Share Skrevet Oktober 1, 2019 De stiller bilen din uten foreskreven DIN last, verdiene som er oppgitt standard er MED last. Når de ikke laster den så stiller de camber altfor agressivt og når du kjører, da gjerne med litt last blir camber alt for agressiv, det blir enda mer synlig når du senker. (få verksteder gjør det og kun BMW sitt org utstyr kan kompensere og beregne riktig verdi uten last når du leser inn "rideheight"). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemyg Skrevet Oktober 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2019 2 timer siden, quandt1960 skrev: De stiller bilen din uten foreskreven DIN last, verdiene som er oppgitt standard er MED last. Når de ikke laster den så stiller de camber altfor agressivt og når du kjører, da gjerne med litt last blir camber alt for agressiv, det blir enda mer synlig når du senker. (få verksteder gjør det og kun BMW sitt org utstyr kan kompensere og beregne riktig verdi uten last når du leser inn "rideheight"). Anbefaler du kanskje å ta en bedre hjulstillingskontroll hos Bavaria? Er du sikker på at det er camber og ikke spissing. Har vanligvis ikke mye last, har ikke veldig agresiv camber heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Oktober 2, 2019 Share Skrevet Oktober 2, 2019 Ifohold til bildet av dekkert ditt sammenlignet med illustrasjonsbildet, så er det ingen tvil på spissing problem.. Hvor fort spiser du disse dekkene. Jeg har samme problem som deg her at det slites overdrevet på innsiden. Men jeg klarer nesten 2 hele sesonger med mye kjøring. Tør ikke si km. Hos meg ble det bedre med litt mykere og smalere dekk. Du kan selvfølgelig prøve å stille spissingen parralell, men du må huske at dekkene dras inn mot hverandre ved pådrag og som utgjør toe in. Dette bli mye prøv og feil. Det er ingen fasit på dette desverre, det kan bli ulikt på 2 like biler. Jeg tror personlig camber også er med å spiller en liten rolle her. Men som nevnt over her tidligere av en annen bruker. Mange firma som justerer camber feil på grunn av uvitenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 4, 2019 Share Skrevet Oktober 4, 2019 Spissing henger sammen med camber, de er en funksjon av hverandre da spissing varierer med vandring slik som camber på alle nyere BMWr etter slutten av 80 tallet. Ville tatt den inn hos BMW og bedt de gjennomføre en skikkelig hjulstilling og diagnose av understellet. Har dårlig erfaring med hjulstilling andre steder enn BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemyg Skrevet November 2, 2019 Forfatter Share Skrevet November 2, 2019 På 1.10.2019 den 8.56, quandt1960 skrev: De stiller bilen din uten foreskreven DIN last, verdiene som er oppgitt standard er MED last. Når de ikke laster den så stiller de camber altfor agressivt og når du kjører, da gjerne med litt last blir camber alt for agressiv, det blir enda mer synlig når du senker. (få verksteder gjør det og kun BMW sitt org utstyr kan kompensere og beregne riktig verdi uten last når du leser inn "rideheight"). Takk for svar 👍 har fått time hos bavaria så håper de kan gjøre det bedre. Prøver å få det mer spesifikt med tanke på camber og spissing. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå