Gå til innhold

Bakstilling + powerflex


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte foringer på bakstillingen på min Z3 2.8 Coupe, da den er noe "løs" i rumpa ved hard kjøring.

Forstillingen er tatt med Powerflex black series og dette ble veldig bra. Den er nå presis og "følsom" foran, men nå merkes bakstillingen bedre ( fjærer og dempere er også helt nytt, KW V2 ).

Tenkte å gjøre samme jobben bak nå i vinter og ta ned hele bakstillingen. Da kan jeg like gjerne bytte alt, mens dette er nede. 

Ser for meg at jeg bytter følgende:

1. Travers foringer (black series)

2. Støttestag (OEM/OEM kvalitet)

3. stag foringer (purple series, de har ikke black series i 17mm) 

4. Bærearms foringer

    Her lurer jeg på å prøve disse: REAR TRAILING ARM BUSH ADJUSTABLE

    https://www.powerflex.co.uk/product-details/Rear+Trailing+Arm+Bush+Adjustable+/10883.html

    Og håper på om noen kan si noe om de har erfaring eller om det er poeng med den lille justerings muligheten dette settet gir?

    Jeg er noe redd for at "justeringen" kan løsne ved hard kjøring og at ting må stilles inn på nytt igjen.

5. Diff foring

    Ser for meg at jeg slenger inn Black series her også. Men så mener jeg å ha lest et sted at dette kan bli for stivt for Z3/E30 differ? Da den kun har ett feste punkt og belastningen kan bli for stor og dermed forårsake problemer (subframe disaster, knekte fester osv).

    Så lurer på hva "ekspertene" tenker rundt dette med diff foringen? 

 

Det er punkt nr 4 og nr 5 jeg søker innspill/tanker på.  (Evt. bedre alternative løsninger også )

 

(Bilde er kun lagt med for å farge opp posten litt :-D )

resize_image.jpeg.2806ab2566592b236b8763a2e73f6e3d.jpeg   

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å finjustere camber er det vel bedre å kjøpe justerbare stag ( nedre stag )? Jeg kjører vanlig powerflex bak på M3n og ble veldig fornøyd med det. Ser for meg at det blir mye knot hvis du skal bruke RTAB-foringen til å justere camber, må jo løsne holderen fra chassiet hver gang? 🤔 Hvis den da i tillegg går ut av justering ved hard bruk kan vel det bli et greit irritasjonsmoment. ( PS jeg skal ha verktøy til RTAB liggende hvis du trenger å låne :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, scoot skrev:

Hvis du ønsker å finjustere camber er det vel bedre å kjøpe justerbare stag ( nedre stag )? Jeg kjører vanlig powerflex bak på M3n og ble veldig fornøyd med det. Ser for meg at det blir mye knot hvis du skal bruke RTAB-foringen til å justere camber, må jo løsne holderen fra chassiet hver gang? 🤔 Hvis den da i tillegg går ut av justering ved hard bruk kan vel det bli et greit irritasjonsmoment. ( PS jeg skal ha verktøy til RTAB liggende hvis du trenger å låne :-) )

Jeg tar sikkert feil men tror ikke det finnes noe bolt on løsning for justerbare stag på Z3 (E30 bakstilling), uten å sveise på noe kit?

Leser at mange velger RTAB foringer for små justeringer, men personlig tror jeg ikke det er verdt det etter lest litt mer. Tror kanskje beste løsning for meg nå er å sveise på et skikkelig kit eller bare kjøre "vanlig" black series der inntil videre.

Mulig jeg slår til RTAB verktøyet, hvis den "lokale" supplieren ikke har et jeg kan låne :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...