Gå til innhold

Mye røyk fra F11 2016 med B47

stein-erik.carlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Må ha litt input fra andre på denne. Ser at den ryker mye de første 10-15 minuttene når jeg kjører. Så mye at jeg ser det godt i bakspeilet når jeg kjører. Er hvit røyk så vidt jeg kan se. Min forrige BMW med N47 var det aldri særlig røyk fra selv ved kald motor. Er dette normalt med B47? Kan det være noe EGR greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er ikke vanlig, selv om hvordan er oppfatter røyk jo er noe subjektivt av natur. (og det er ikke noe diesel som blir sprøytet inn rett før filteret, og regen skjer heller ikke på kald motor).

Har bilen fortsatt DPF, mao, er du første eier eller kan det ha vært fjernet av tidligere eier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bilen var i leasing via Bilia som ny, og solgt som Premium Selection bil til meg. Så den er nok original på alle måter. Har bestilt time hos Bilia for å få en gjennomgang. Har også en slags vifte lyd som høres fra dashbordet ved pådrag. Høres kun inne i bilen (hadde en annen tråd på det). Bedt dem se på det og. Siste tingen er vinterfelgene. Orginale BMW 18 tommere. Lakken flasser på baksiden av ekene. Ingen skader i front. Mulig de tar det som reklamasjon. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...