Gå til innhold

Win versjon for Ediabas


Kawabjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg får spør dee som kan dette da jeg er helt grønn innen dette fagfeltet og ser det er mye og sette seg inn i.

Jeg gjekk i anskaffelse av en maskin som jeg skulle ha kun som formål med diagnose og programmering av bmw og mini. det jeg har på maskinen er Windows 7 og inpa ediabas 44 - 57 og noe annet greier 

Etter og ha kommet meg igjennom mange problemer i installasjonen og fjernhjelp fra Tyskland så får jeg kontakt med bilen kun på insta og ikke der hor man må bruke V mare der er ikke kontakt og jeg finner ikke ut av problemet de, så hører jeg det at sss progmann går på 16 bit ? og programmering i ediabas ikke lar seg gjøre med Win 7 man må ha xp m SP3 så nå er den bestilt.

Jeg har sett på utallige filmer og instruksjoner men dem er så varierende og misvisende i mange tilfeller at jeg blir bare mere forvirret. er det noen her som kan gi meg en god forkaring på hva man må ha for programmering i sss progmann  og v dis 44. cabelen jeg har er ok m overgang til 20 pin da den skal brukes på en e 38 

Håper dere klarer og tolke hva jeg sikter til her.

På forhand takk for hjelp gutter og jenter  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha søkt på forumet først ;) 

De programmerene du bruker der som SSS, DIS er bare å pelme i søppla (bosset). De er vanskelige, dårlig kontakt forbinndelser, krever mye forarbeid og ikke minst trege. ++++ ..

Kjør de (vanlige, beste) programmene som ISTA-D og ISTA-P .. diagnose, programmering, samt med INPA og NSC.
Skal du bedrive lettere koding som fjerning av pæresjekk, aktivere digi. speedometer, velkommen lys osv. så funker Carly adapter meget bra til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spekulerer i at man kan bruke winkfp til å oppdatere moduler selv på eldre e chassis. Så jeg er ganske sikker på at du ikke trenger SSS for det.

Ellers trenger du egentlig bare ISTA og/eller INPA, vil jeg påstå. Men jeg har vært borti DIS før, og når det er satt opp korrekt så virker det fint. Men det er svært tungvint når man sammenligner med ISTA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tips.

Ja jeg vurdere rett og slett og kaste hele dritten i søppla  for det er et helvete og sette opp og bare feilmeldinger.

Men hvor får jeg tak i carly er det windows basert. jeg skal og se litt etter her på forumet over hva jeg finner av info men er mere en gjerne takknemmelig for lenker til nedlastinger av nødvendige programmer. har inpa, men må ha ista d og p slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner alt av programmer i signaturen til Otis over.
DIS og alt det gamle der fungerer helt fint som han nevnte over så lenge det er satt opp riktig, brukte selv det i noen år for noen år siden. Mne etter jeg fikk ISTA så var det bare å delete det gamle.
Carly er en mobiladapter med IOS eller Android. Søk på Carly BMW på google, så finner du alt. Grei liten sak som bare kan ligge i bilen da en likevel som oftest har med seg mobilen i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...