Gå til innhold

Dekkstørrelser


SX@
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer dette, 16" er orginalt på min ihvertfall. 205/55R16

Du finner orginaldimensjon på dekk og felg i vognkortet ditt og her https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger

Men husk på ET og boltesirkel, så viss du skal kjøpe brukte felger, kjøp til samme bil.

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Style 194 Felger fra BMW. (de bilen kom med) i Staggered setup. 17toms. men det er ikke veeeldig my plass mellom "inner barrel" av felgen og bremse kalliperen forran. Muligens 2.5-3 cm Max   Men vil tro BMW sine 16 toms felger har en inner barrel designet for og passe de fleste bremse system på hvertfall E9x og opp 

 

Warg. Anbefaler ikke på noen måte og bruke veivesenet sinn side til og sjekke dekk til bilen. Da de tar utgangspunkt i base modellene. og ikke modell spesifikt når de oppgir dekk dimmensjoner. (fant ut av dette via en krangel med satans vegvesen) 

Da de ikke ville godkjenne bilen med 194 felgene da de mente de var alt for breie og ikke tillpasset bilen. De mente bilen maks skulle ha 205 forran og bak. ikke staggered med 225/45 17 og 255/40 17. Så Fikk dem til og ringe BMW og bekrefte att felgene på bilen er de som den rullet ut av Leipzig werk med. Etter en liten utredning beklaget de feiltagelsen og konkluderte med att systemet velger minst muligt felg for alle modeller opp til 335.  Så eneste unntaget der er tydligvis M3 som får egne felg specs 

aaa.PNG

Endret av NorwegianE90
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, NorwegianE90 skrev:

Etter en liten utredning beklaget de feiltagelsen og konkluderte med att systemet velger minst muligt felg for alle modeller opp til 335.  Så eneste unntaget der er tydligvis M3 som får egne felg specs

Står 225/45-17 på min. Sannsynligvis fordi 16" ikke hadde gått over bremsene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...