Gå til innhold

X3 - NAV skjerm skifter ikke til nattmodus


 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2012, X3 med 2 nøkler. Når jeg bruker konas nøkkel, så skifter NAV skjerm til nattmodus når det blir mørkt nok (skjerminnstilling på auto). Når jeg bruker min nøkkel, så skifter ikke NAV skjerm til nattmodus. Og ja, jeg har vært inne og prøvd å sette den fast til nattmodus (eller auto) og den skifter fortsatt ikke. 

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene nøkkelen er nokk kodet til og ha memory funksjon. mens den andre er ikke. Må nokk muligens kode nøkkelen din til og støtte Memory. Lettest måten du kan sjekke det på er om du kan lagre posisjonen på setene. slik de endres fra en profil når den ene låser opp. men bytter tilbake til den gamle når du bruker den andre nøkkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge nøklene har memory funksjon.

Tror jeg har vært innom alle valg i menyene uten å finne løsningen. Hvis jeg kjører Split screen, så kan jeg få opp et kart i dagmodus (venstre) mens det andre følger settingen på Day/Night/Auto.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilen til BMW og forklar problemet. Slik du forklarer det virker det jo som en software feil. Ellers lurer jeg litt på hvordan du sjekker att begge nøkklene har aktiv memory funksjon. (att det sto det skulle være det når du fikk bilen holder ikke)   Når man koder CAS modulen kan man velge hvilke nøkkler har memory ved forskjellige funksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så skifter ikke NAV til nattmodus i vår 2011 X3 heller. Står i auto. Har ikke sjekket om det gjelder begge nøklene. Skal prøve å få sjekket en dag.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2019 at 3:31 PM, NorwegianE90 said:

Ta bilen til BMW og forklar problemet. Slik du forklarer det virker det jo som en software feil. Ellers lurer jeg litt på hvordan du sjekker att begge nøkklene har aktiv memory funksjon. (att det sto det skulle være det når du fikk bilen holder ikke)   Når man koder CAS modulen kan man velge hvilke nøkkler har memory ved forskjellige funksjoner. 

Har forskjellige seteinnstillinger på minne på sete på de to nøklene så jeg er rimelig sikker på at begge har aktiv memory :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...