Gå til innhold

Alternative motorer til 525 f11 2012 ?


Magne Robberstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Bimmers!

Bakgrunn: 

Motoren på min BWM 525 2012 modell har havarert i følge Bavaria etter at den plutselig stoppet på E6 og ble tauet inn. Den hadde bare kjørt 110.000 kilometer. Litt usikker på årsaken, men om forsikringen ikke dekker motorskade er jeg interessert i å sette inn en ny motor, men mulig oppgradere samtidig.

Spørsmål:

Hvilke motorer kan jeg sette inn i en 525 2012 modell? Kun samme motor, eller kan jeg "like enkelt" sette inn en 530, eller 535 motor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette inn hvilken motor du vil, men spørsmålet blir hvor mye penger og tid vil du legge i det? Bytte av motor må bli godkjent hos Statens Vegvesen som ombygging da du endrer effekt og motorvolum. Så viss målet ditt er å bruke minst mulig så er nok ikke ombygging veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror 2012 var det første året 525 kom med 2 liter...  

Hvis det er registerhavari. Hva kan dette koste? Det kom helt plutselig en veldig markant stygg ule lyd på E6, deretter mistet jeg bare mer og mer motorkraft helt til den døde i veikanten... 

Fikk denne meldingen samtidig når ulingen begynte å komme. 

 

20191112_194459.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 10.45, Magne Robberstad skrev:

Ja, tror 2012 var det første året 525 kom med 2 liter...  

Hvis det er registerhavari. Hva kan dette koste? Det kom helt plutselig en veldig markant stygg ule lyd på E6, deretter mistet jeg bare mer og mer motorkraft helt til den døde i veikanten... 

Fikk denne meldingen samtidig når ulingen begynte å komme. 

 

20191112_194459.jpg

Funnet ut noe mer? Symptomene som du beskriver peker ikke mot registerras. Går motoren rundt nå vis man prøver å starte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...