GÃ¥ til innhold

E28 vindu brytere oppe mer speler?


Joakim Urke
 Share

Anbefalte innlegg

Altså dette er ikke et fasit svar fra meg ,men så en til salgs på Finn ifjor og der var det det samme.

Kan det være ettermontert tro fra Bmw ?

Min og de fleste andre jeg har sett har det i konsoll som du og nevner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Altså dette er ikke et fasit svar fra meg ,men så en til salgs på Finn ifjor og der var det det samme.

Kan det være ettermontert tro fra Bmw ?

Min og de fleste andre jeg har sett har det i konsoll som du og nevner .

gjør egt ikke noe men greit å vite hvorfor de plassert der 😊

her er bak bryterne

79510944_2632449626846745_7679809611565629440_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ikke originalt ut i det hele tatt. Du skal jo også ha en bryter som kutter strømmen til bakrutene så evt. barn i baksetet ikke kan bruke vinduene. Har du bryter i bakdørene i tillegg? Jeg kan ikke tenke meg at BMW monterte bryterne til bakdørene der, det er jo nesten umulig og komme til de hvis man sitter i framsetet.

Er dette en "norsk" bil eller er den bruktimportert på 80 tallet? Det var jo kraftige avgifter på alt av ekstrautstyr på 80 tallet så mye av slikt utstyr ble montert her i landet og da var det ofte man ikke brukte originaldeler selv på nye biler. 

Jeg ser du også har AC. dette er også noe som ofte ble montert etter at bilene kom til Norge. Kan du se om det er brukt originale deler her? Min 83 modell 735i ble importert i 1986 og da ble det montert AC. Kompressoren min er av en type som ble mye brukt på anleggsmaskiner og traktorer på hele 80 tallet og ikke noe som BMW leverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Dette ser ikke originalt ut i det hele tatt. Du skal jo også ha en bryter som kutter strømmen til bakrutene så evt. barn i baksetet ikke kan bruke vinduene. Har du bryter i bakdørene i tillegg? Jeg kan ikke tenke meg at BMW monterte bryterne til bakdørene der, det er jo nesten umulig og komme til de hvis man sitter i framsetet.

Er dette en "norsk" bil eller er den bruktimportert på 80 tallet? Det var jo kraftige avgifter på alt av ekstrautstyr på 80 tallet så mye av slikt utstyr ble montert her i landet og da var det ofte man ikke brukte originaldeler selv på nye biler. 

Jeg ser du også har AC. dette er også noe som ofte ble montert etter at bilene kom til Norge. Kan du se om det er brukt originale deler her? Min 83 modell 735i ble importert i 1986 og da ble det montert AC. Kompressoren min er av en type som ble mye brukt på anleggsmaskiner og traktorer på hele 80 tallet og ikke noe som BMW leverte.

Bilen er kjøpt i spania og står der enda. så får ikke sjekke ledningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du ikke se bort ifra at en spanjol har bygd om en gang i tiden. Når du får den hjem så ville jeg tatt av dørtrekkene for og se om de har brukt originale vindusheiser eller om det er noen uoriginale noen. Man fikk mye rart på 80 tallet og mye av det er det dessverre ikke like godt holdbarhet på. Jeg hadde komplett ledningsnett liggende en gang for el.heiser til E28 men jeg tror det forsvant i en flytting for mange år siden.

Hvis du har vin nummeret så er det jo også en mulighet for og hente ut utstyrslisten fra bilen ble levert.

Svarte seter og blått teppe er vel heller ikke helt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rune-K skrev:

Da skal du ikke se bort ifra at en spanjol har bygd om en gang i tiden. Når du får den hjem så ville jeg tatt av dørtrekkene for og se om de har brukt originale vindusheiser eller om det er noen uoriginale noen. Man fikk mye rart på 80 tallet og mye av det er det dessverre ikke like godt holdbarhet på. Jeg hadde komplett ledningsnett liggende en gang for el.heiser til E28 men jeg tror det forsvant i en flytting for mange år siden.

Hvis du har vin nummeret så er det jo også en mulighet for og hente ut utstyrslisten fra bilen ble levert.

Svarte seter og blått teppe er vel heller ikke helt riktig?

Her er utstyrliste til bilen. Står ikke at det er org el vindu eller air condition. Interiøret er nok byttet ja. Pappa var i spania og vindu og air condition funker, Så får jeg heller bytte til originale deler når bilen er kommet hjem.🙂

394E55F7-8079-4284-8A9B-88E8B51208A8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ettermontert. Sålenge det virker ville jeg ikke gjort noe mer men veldig greit og holde øye med det. Gjerne noe ekstra smøring på el heisene. Greit og sjekke at de har brukt sikringer også. Jeg har sett mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Da er det nok ettermontert. Sålenge det virker ville jeg ikke gjort noe mer men veldig greit og holde øye med det. Gjerne noe ekstra smøring på el heisene. Greit og sjekke at de har brukt sikringer også. Jeg har sett mye rart.

Ok takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...