Gå til innhold

Duggsensor.


helgedenhellige
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min, 05 mod E87, 120d, hos Bavaria i dag for full diagnose. 

Problemet var bla at klimapanelet i auto modus gjorde at vifte hastigheten gikk opp på nesten max og nesten all luft opp på frontrute. 

Fikk beskjed om at det eneste dem fant feil på var glødeplugger og fikk forsåvidt et bra tilbud på bytte, men ingen feilkoder på noe ang klimaen. 

Dro hjem noe betuttet etter å ha svidd av 2500 kr uten å få noe forslag om hva som kunne være feil annet enn nevnte glødeplugger. 

Googlet litt og kom over en tråd her ang duggsensor, går ut i bilen og napper ut ledningen til sensor og vipps, så fungerer klimaen normalt. 

Drar innom hurtigruta som har byttet rute, han tar diagnose og får med en gang frem feil på en temp føler og duggsensor. Så nå venter jeg på en oginal sensor i håp om at den skal fungere,for de hadde byttet den ved Ruteskift. 

Synes det er helt utrolig at hurtigruta skal klare og få frem feilkoder som merkeforhandler ikke får frem. En ting vet jeg iallefall, at neste gang det er et el annet jeg trenger diagnose for, så betaler jeg heller han(hurtigruta) for den enn bavaria. 

Takker forøvrig for mange gode tips her på forumet 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på E87 jeg hadde tidligere. Fikk 2 nye duggsensorer av Hurtigruta, men ingen av de "virket" som den originale.

Duggsensoren genererte ikke feilkode på E87 iallefall. Jeg kjørte en stund med den frakoblet for da roet vifta seg. Ingen feilkoder da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en aktiv feilkode der, han på hurtigruta prøvde enda en sensor som dem bruker og fikk jo opp feilkode på den også. Og i tillegg fikk han opp en feilkode på en temp føler i klimaanlegg som bavaria heller ikke fikk opp. 

Var i dag hor hurtigruta og fikk satt i original sensor og alt er i orden nå. 

Fikk også med meg diagnose utskriften fra hurtigruta, dro innom bavaria med den og fikk refundert pengene uten at jeg ba om det. Ønsket i utgangspunktet bare og høre med dem om hvorfor det var slik. 

Så er veldig fornøyd med god service både hos hurtigruta og bavaria 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigruta ville betale for en original duggsensor til min bil siden de to typene de hadde ikke virket, men så solgte jeg bilen så de slapp å betale for den. :)

Servicen hos Hurtigruta er helt fantastisk for min del. De kom hjem i garasjen en ettermiddag å byttet frontrute på M3en min. Uten at det kostet noe ekstra. 

Når de bytta frontruta på 1eren min så var den nye ruta skadet under transport når de åpnet den. Da fikk jeg leiebil av de et par dager til de hadde fått den nye ruta å satt den i.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, helgedenhellige skrev:

Det var en aktiv feilkode der, han på hurtigruta prøvde enda en sensor som dem bruker og fikk jo opp feilkode på den også. Og i tillegg fikk han opp en feilkode på en temp føler i klimaanlegg som bavaria heller ikke fikk opp. 

Var i dag hor hurtigruta og fikk satt i original sensor og alt er i orden nå. 

Fikk også med meg diagnose utskriften fra hurtigruta, dro innom bavaria med den og fikk refundert pengene uten at jeg ba om det. Ønsket i utgangspunktet bare og høre med dem om hvorfor det var slik. 

Så er veldig fornøyd med god service både hos hurtigruta og bavaria 

Flott det ordnet seg, men jeg nekter å tro at hurtigruten sitt diagnose utstyr er bedre en BMW sitt. Har selv opplevd at Carly finner "tullefeil" som ikke Ista finner, når jeg tar en diagnose uten og egentlig ha noen feil. Jeg velger å stole på ista (BMW sitt program) og ikke andre sine tredjeparts programvare.

Endret av kapteinh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...