Joakim. Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Hvordan smører man takluke vaier på e30? Siste eg vill er at vaier skal ryke😰 Den takluke sveiva er også ganske slitt. mulig å bytte den?😁 kanskje et rart spm men er hjulboltene på e30 samme kon som på e34/e32? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Jeg har pleid og spraye med noe tilsvarende dette her. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/vaselinspray-2000037846 Bare og åpne luken og spraye alt som du ser at rører seg. Du får kjøpt alt av smådeler til takluken så en ny sveiv bør være enkelt og skaffe. Alle hjulboltene til BMW er like opp til ca. 2005 så vidt jeg husker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim. Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 2 timer siden, Rune-K skrev: Jeg har pleid og spraye med noe tilsvarende dette her. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/vaselinspray-2000037846 Bare og åpne luken og spraye alt som du ser at rører seg. Du får kjøpt alt av smådeler til takluken så en ny sveiv bør være enkelt og skaffe. Alle hjulboltene til BMW er like opp til ca. 2005 så vidt jeg husker. Ok😁. Men skal vaierane ver i bevegelse menst du smøre? Meina på å ha lest at vaier kan hoppe av då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Desember 17, 2019 Share Skrevet Desember 17, 2019 Ikke tenk så vanskelig. Hvis du ser hvordan det er laget så kan jeg ikke se hvordan de skal kunne hoppe av. Jeg tror jeg har smurt mine en gang de siste ti årene, det er solide saker. Finn sporene som vaierne går i også sprayer du bare der. Etterpå så bare sveiver du luken litt fram og tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim. Skrevet Desember 17, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2019 8 timer siden, Rune-K skrev: Ikke tenk så vanskelig. Hvis du ser hvordan det er laget så kan jeg ikke se hvordan de skal kunne hoppe av. Jeg tror jeg har smurt mine en gang de siste ti årene, det er solide saker. Finn sporene som vaierne går i også sprayer du bare der. Etterpå så bare sveiver du luken litt fram og tilbake. ok. har ikke åpnet opp å sett enda. prøver å bruke luka minst mulig. Har bare erfaring fra min gamle e34 touring, der kunne de lett hoppe av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Desember 17, 2019 Share Skrevet Desember 17, 2019 E34 touring har en mye svakere konstruksjon en E30. sveigis og Joakim. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå