Gå til innhold

Etter OBD utkobling av EGR? N57 2011mod


Bmw Halden
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter en service fikk jeg beskjed om at innsug var tett og fullt av sot.

- Demontert og Rengjort- montert.

Så nå ønsker jeg og benytte tuning-service til og koble bort egr systemet *elektrisk* ( via obd kontakt ) slik at jeg slipper rense innsug igjen ved en senere anledning.

Må jeg fysisk også sperre egr ventil på noen måte eller holder den seg stengt? Ble i tvil når jeg skulle blende rør om hvilket rør jeg skulle blende.

Har ikke noe lyst til og fjerne egr kjøler og alle rør da dette ser så feil ut---- de ser jo alle at egr er utkoblet-

Egr ventilen styrer jo eksos igjennom kjøler- inn i topp for så og komme frem igjen under innsug og her er den koblet til et rør som vises på bilde.
T røret går så til innsug og det andre

klokke /ventil som åpner når? og hvorfor??

Dette håper jeg noen av dere kan svare på 

IMG_5880.thumb.jpg.6d241c8d558e7d9e78919f6fc4addc95.jpg

Vennlig hilsen 

Jan-Magne 

til underkant kjøler til en ny vakum
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

Dette bør da vel "tuning-service" fortelle deg når skal inn å justere i motorstyringa di?

Ja det burde de selvfølgelig. 
Men av erfaring så er det tryggere for en pirkete bmw eier og høre med dere her som har erfaring med nettop dette. Så lærer jeg litt også.  Hvorfor er det lange utvendige rør og hva jobb gjør det??  Eksos egr ventil går jo fra kjøler og så til innsug via topplokkskanal til innsug.  Er det utvendige røret en luftforsyning til eksos for renere eksos eller for og gi luft for og brenne rent partikkelfiltre ??

Så Trf. 
Ser jo ut som du kanskje kan dette.   Takk for hjelp. 

0288C978-22DA-4658-B7B4-A33E82E29198.jpeg

Endret av Bmw Halden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som pirkete bmw sjåfør bør du være _ekstremt_ pirkete med hvem som får justere motorstyringa på den ellers så utmerkede n57 motoren.

Den har to EGR "sløyfer" om du vil, den ene med kjøling, den andre uten. Dette fordig eksostemperaturen varirer såpass mye som den gjør.

Du trenger normalt ikke å ta bort disse delene, men jeg vil jo likevel anbefale det. Kittet vi leverer tar det bort, og på denne måten fjærner du problemer med evt lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...