Gå til innhold

E90 DSP vs HIFI


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å leter etter en ny CCC enhet til e90'n min da min nåværende smått har begynt å tulle til tider.

Har funnet en brukt som fungerer (testet i min bil), men denne CCCen er fra en bil med utstyrskode s677, DSP. Jeg har s676 HIFI. 

Ergo får jeg ikke lyd i høyttalerne med denne enheten. 

Er dette noe som kan kodes til å fungere, eller er det annen hardware i CCC-enheten som gjør at dette aldri vil funke til min bil uten DSP, men med HIFI? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Kan kodes.

Er du helt sikker på det? 😁

IMG_20200108_141045.thumb.jpg.1cb94cdb296108fe6252094882bb3b86.jpg

Tallene på denne lappen er annerledes på de to enhetene. Dette er fra bilen med DSP, audio 5.66. Står 5.25 (mener jeg) på min gamle enhet.

Så det har ingenting å si at disse "verdiene" er forskjellige på de to enhetene?

For øvrig stor takk for svar!

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Otis skrev:

Om du ikke tror på meg så kan du sjekke på delekatalogen, feks realoem.com eller bmwfans.info. 

Jeg har kodet et par sånne om.

Hehe, det er ikke det at jeg ikke tror deg, vil bare være 100% sikker før jeg evt. Kjøper denne enheten! 🙈

Er det noe hokuspokus å kode den til min bil med HIFI? Skal selvfølgelig ikke gjøre det selv, men bør et vanlig BMW-service verksted klare det uten større problemer, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil anbefale deg å sjekke delekatalogen, slik at du også forstår dette og vet at det er slik. Jeg kan jo fare med tull.

Jeg regner med at BMW kan det, men vet ikke 100%.

Selve koding tar ca 2 min, med NCS ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Men jeg vil anbefale deg å sjekke delekatalogen, slik at du også forstår dette og vet at det er slik. Jeg kan jo fare med tull.

Jeg regner med at BMW kan det, men vet ikke 100%.

Selve koding tar ca 2 min, med NCS ihvertfall.

Helt klart, bruker som regel å sjekke delekatalogen selv i slike situasjoner.. Klarer ikke helt å finne noen svar via delekatalogen på denne, men jeg har lest meg grønn på det store internettet 🥴

Biler med s677 HIFI PRO har vel en egen forsterker i bagasjerommet og bruker vel ikke forsterkeren i selve CCC-enheten. Er vel kanskje derfor det ikke ble noe lyd da jeg koblet til den CCC'en?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at, er det samme delenummer på alle ccc i delekatalogen, og det ikke er noen spesielle forbehold, så er det samme delen. Se her, http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-N47/L-N/jan2008/browse/audio_navigation_electronic_systems/ccc_cd/

Ergo er det kun en software/kode forskjell.

Ditt andre avsnitt er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Otis skrev:

Det er så enkelt som at, er det samme delenummer på alle ccc i delekatalogen, og det ikke er noen spesielle forbehold, så er det samme delen. Se her, http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-N47/L-N/jan2008/browse/audio_navigation_electronic_systems/ccc_cd/

Ergo er det kun en software/kode forskjell.

Ditt andre avsnitt er korrekt.

Tusen takk for tilbakemeldingen! Setter stor pris på hjelpen 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...