Jump to content

Battery

yusvan
 Share

Recommended Posts

Hei! har i det siste hatt et lite problem med bilen min (E92 325D). Får ganske ofte melding på  I drive at " increase battery charge level" bilen starter lett, men må altid instille klokka. Det hele begynte i november når eg tok ferga med bilen, hørte på musikk i bilen på fergetur og fekk melding "battery charge level low". Har merket at angeleyes også har slutte å funke. Tyder dette på at batteriet er kaputt eller må batteriet bare lades?. Det står en original batteri i bilen 

Ser at eg skrev angel eyes, men eg mente Welcome lights som ikke funker 

Edited by yusvan
Skrivefeil

Angel eyes er kaputt? Funker de når bilen står og går? Eller lyser de bare ikke når du åpner bilen fra nøkkel? Hvis sistnevnte så hørtes det ut som at batteriet må byttes. Har du byttet batteri tidligere i nær fortid så kan du prøve å lade opp(det kan du forsåvidt uansett). Jeg hadde samme symptomene og feilmelding på min 2011 E91 for noen år tilbake og da var batteriet kaputt. Batteri på disse må registreres inn i bilen, så det enkleste er å levere den inn hos BMW med mindre du har dataverktøy tilgjengelig og kan å bruke dette. :) 

17 minutter siden, Otis skrev:

Det er mulig det er et problem med IBS, så det er litt fort gjort å konkludere med defekt/dårlig batteri.

Okei! :) Jeg vet i hvertfall at angel eyes kuttes ut når det er dårlig batteri. Mulig det er IBS, men hvis trådstarter ikke har byttet batteri siden bilen var ny så er det uansett påtide og det er minimum 7 år siden en E92 var ny :) Men du har selvsagt rett i at det er fort å konkludere med dødt batteri, det blir jo gjetting!

Ja, det er en ting at angel eyes kuttes ved dårlig batteri. Men hvilken enhet er det som bestemmer det? Det er ikke batteriet selv.

Jeg er enig at det faktisk kan være dårlig batteri, men 10 år for et vedlikeholdt batteri er egentlig ingen problemer.