Gå til innhold

Hva anbefales av støtdempere til E61 525d x-drive?


SvartBMW530d
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 08 modell E61 525d x-drive med H&R senkefjører og senkeskåler på. Støtdemperene mine er helt ferdige, så lurer da på om hva som anbefales av dempere? Jeg spør for at jeg hadde problemer allerede før jeg monterte senkefjærene med at bilen botnet demperene med et smell hvis jeg kjørte på ujevn dårlig vei. Demperene var i god forfatning da jeg monterte senkefjærene, men har nå blitt dårlig. 

Ser GS selger supersport dempere til X-drive. Noen som har erfaring med de? Ønsker innspill i hva som vil passe til meg. Ønsker noe som er mest mulig behagelig å kjøre med, tilnærmet orginalt, men noe som ikke botner med et smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, problemet ditt var vel at du brukte for korte fjærer til de lange demperne.

Når det er sagt, så må du finne dempere som er kortere. Og x-drive ble aldri levert senket fra BMW. Så har du kanskje en liten case der.

Men har du googlet dempere eller coilover til e61 med x-drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket på dette en del selv til min e61 530xd, da framdemperne er lekk og jeg har den samme slag-opplevelsen som deg. Selv om min er standard høyde.

Jeg har kommet frem til Bilstein B6 eller B8. Til våre biler er det ikke så mange alternativer å velge om man skal ha noe som er litt kvassere enn originalt.

B6 er for standard fjører og B8 er for senkefjører. Det er forskjell på lengden i demperen, men ellers er de to like. Det som skiller B6/B8 fra andre dempere er at stempelet er mye grovere. Kan ikke vente med å få B6 på min, desverre er det ca 7000kr for framdemperne (3500kr stk) så det blir ikke i år for å si det slik.

 

 

Screenshot_20200108-222017_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20200108-222032_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...