Kallekarlsen Skrevet Januar 29, 2020 Share Skrevet Januar 29, 2020 Jeg har en 2007 modell e87 LCI som har feil på "cornering lights". Feilkoden sier: 9CC0 communications with step motor controller on the right is distributed Bilen har xenon med adaptive headlights, begge lysene i midten fungerer ikke og lyser ikke når jeg svinger. Er det noen som har vært borti en slik feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 29, 2020 Share Skrevet Januar 29, 2020 (endret) " communications with step motor controller on the right is distributed" ....begge lysa kutter nå en av de får feil på seg. Sjekk om den får strøm. Evt. bytt motor. Endret Januar 29, 2020 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2020 Jeg har ikke sjekket motoren enda men jeg tok en test med å bytte side på lyktene for å se om feilkoden endret seg. Tanken var da at feilkoden på høyre side skulle bli flyttet til venstre side siden motoren skal ligge i lyktene. Dette skjedde ikke, og feilmeldingen viser enda "9CC0 communications with step motor controller on the right is distributed" Hvorfor flyttet ikke feilen seg til motsatt side når lyktene byttet plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 Kabelbrudd, dårlig kontakt da.? ..et sted før lykten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2020 Se der ja.. Jeg var litt fastlåst i at det måtte være noe galt med lysmodulen og har helt glemt å sjekke kablene og kontaktene. Takker for innspill 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2020 Har kommet frem til at det må være feil på lysmodulen. Er det noen som her på forumet som har en lysmodul som er merket med pl2 frm2 til E87 LCI liggende som jeg kan få kjøpe? Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 11, 2020 Share Skrevet Februar 11, 2020 Er vel ikke mange som har slike liggende.https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=bmw+e87+lci+light+module&_sacat=0 Finndel.no Koed.no kan ha brukte. Husk at den må flashes og kodes til ditt VIN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2020 Takker for innspill Reef89. Jeg tok et søk på nettet etter modul og er lettere forvirret. Jeg legger ved et bilde av modulen som er i bilen, kan jeg kjøpe uansett modul bare den har benevnelsen "pl2 frm2", eller er det noe annet jeg må ta hensyn til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2020 Jeg har kjøpt lysmodul til bilen og lurer på en liten ting. Er det mulig å koble den nye lysmodulen på bilen og teste om feilen er borte før jeg koder den, eller må modulen kodes til bilen før eventuelle feil forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 25, 2020 Share Skrevet Februar 25, 2020 (endret) 1 time siden, Kallekarlsen skrev: Jeg har kjøpt lysmodul til bilen og lurer på en liten ting. Er det mulig å koble den nye lysmodulen på bilen og teste om feilen er borte før jeg koder den, eller må modulen kodes til bilen før eventuelle feil forsvinner? Må kodes, hvis ikke så du masse feilmeldinger på lysa. Samt at noen kanskje ikke virker i heletatt. Men er jo ikke noe farlig å koble den på ukodet, ser jo bare hva som skjer. Endret Februar 25, 2020 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå