Mariell Skrevet Februar 6, 2020 Share Skrevet Februar 6, 2020 Hei. Lurte på om nåken kunne hjelpa meg med å finna ut kva som skjer med bilen min? Har ein e90, 2007 mod, 320d. Såg at det låg motorolje rundt lokket. Synst det var løge siden det har ikkje vert nåke tegn angående dette. Og det har ikkje lukta nåke olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 6, 2020 Share Skrevet Februar 6, 2020 (endret) Om du mener inni lokket: Veldig vanlig, som kommer bare pga. mye småkjøring så sant du ikke opplever andre problemer som f. eks. høy motortemperatur. Dette vil forsvinne av seg selv ved en lengre tur, gjerne litt hardkjøring så det får «blåst» seg rent. Utenpå lokket: Lekkasje fra lokket, få nytt lokk. Endret Februar 6, 2020 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariell Skrevet Februar 6, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2020 Tusen takk! So da vil sei at eg må sikkert ikkje på verkstad med bilen då satsa på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2020 Share Skrevet Februar 6, 2020 Olje rundt lokket på utsiden kan tyde på høyt trykk i veivhuset, som igjen presser oljen ut av lokket. Det er ikke bra å kjøre med defekt veivhusventilasjon. For å sjekke veivhusventilasjon, ta av lokket og observer om det blåser ut eller er stille luft av hullet. Det skal være stille luft, eller bittelitt vakuum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariell Skrevet Februar 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2020 Okei. Men hva børr eg gjere visst det ikke er stille luft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 7, 2020 Share Skrevet Februar 7, 2020 Sannsynligvis skifte veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariell Skrevet Februar 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2020 Takk for svar! Prøvde å starta bilen me oljelokke av og da spruta olje. So det var veivhusventilasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 7, 2020 Share Skrevet Februar 7, 2020 Ja, vi får håpe det. Var borti en annen 3 serie, og der var det gody med trykk i oljepåfyllingen, og det uten veivhusventilasjon. Det tyder på defekt motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå