Gå til innhold

Bmw e70 x5, ingen alarm, interiørlys


Ole92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2010 bmw e70 x5 med noen problemer. Når bil låses opp og igjen blinker ikke blinklys selv om det er huket av i idrive, ser heller ikke ut som at alarm blir aktivert. Samt ingen interiørlys skrur seg på når dører åpnes, men funker og skru de på manuelt. Ista viser at dører er lukket uansett om de er åpen. Er heller ingen feilkoder som kommer opp, og alle sikringer er hele. Noen som har vært borti samme? FRM problemer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som det er FRM som styrer interiør lys i nedre del av bilen, mens det er knappepanelet i midten i taket som styrer lys som er i dør høyden og høyere. Regner med at det er CAN bus som er signalbærer mellom FRM og knappepanel i taket. Hvem som er hovedkontroller er jeg usikker på, men vil anta FRM.

Det er jo sannsynlig at det er et problem med disse hall sensorene som skal registrere om dørene er åpen eller igjen. Men igjen så er det rart at den sier på alle dører. For den gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Otis skrev:

Kan se ut som det er FRM som styrer interiør lys i nedre del av bilen, mens det er knappepanelet i midten i taket som styrer lys som er i dør høyden og høyere. Regner med at det er CAN bus som er signalbærer mellom FRM og knappepanel i taket. Hvem som er hovedkontroller er jeg usikker på, men vil anta FRM.

Det er jo sannsynlig at det er et problem med disse hall sensorene som skal registrere om dørene er åpen eller igjen. Men igjen så er det rart at den sier på alle dører. For den gjør det?

Registrer at alle er igjen uansett om dem er åpen ja.. 

Men hvis det er feil på bryter i dørlås, vil den da slå ut på alle? Eller går alt individuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Daniel80 skrev:

Er det comfort access på denne? Isåfall ville jeg koblet ifra alle dørhåndtakene for å se om problemet forsvandt, for kortsluttning i disse gir alle mulige rare feil :P:)

Ikke komfort acess nei.. Ja, hørt om en del feil på dem 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ole92 skrev:

Registrer at alle er igjen uansett om dem er åpen ja.. 

Men hvis det er feil på bryter i dørlås, vil den da slå ut på alle? Eller går alt individuelt? 

Det er mikrobryter på hver dør, kan ikke tenke meg at dette skal slå ut på alle dører. Eller jo, tror ikke bilen bryr seg om hvilken dør som er åpen, så kanskje det er en farbar vei. Mulig de har samme jord, og dermed blir bilen lurt.

Finn felles punkt for alle mikrobrytere så har du kanskje løsningen.

Merk! Dette er under forutsetning om at x5 ikke vet hvilken dør som er åpen. Noe jeg tror den ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt kjapp på avtrekkeren. Leste 2 ganger og fant ut av at det var ikke batteri problemer. I å med at ista/d leser dørene som åpnet. Hadde noe lignende på f11, der begynte forsvant blink og coming/Leaving home når batteriet begynte og bli dårlig, ikke merkbart under noen omstendighet. Men ibs hadde bestemt seg for at det var dårlig. Og da kuttet den ut lys og diverse. Men Gir jo mening at vis dørene ikke blir registret som lukket så vil ikke alarmen aktiveres. Aktiverte alarmen seg når det blinke i blinklysene når det virket? 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 0.32, Sand1 skrev:

Var litt kjapp på avtrekkeren. Leste 2 ganger og fant ut av at det var ikke batteri problemer. I å med at ista/d leser dørene som åpnet. Hadde noe lignende på f11, der begynte forsvant blink og coming/Leaving home når batteriet begynte og bli dårlig, ikke merkbart under noen omstendighet. Men ibs hadde bestemt seg for at det var dårlig. Og da kuttet den ut lys og diverse. Men Gir jo mening at vis dørene ikke blir registret som lukket så vil ikke alarmen aktiveres. Aktiverte alarmen seg når det blinke i blinklysene når det virket? 

Ista leser at alle dører er lukket, uansett om de er åpne. 

Alarmen aktiverte seg ikke nei, snodige greier. Skal uansett teste batteriet, og se om det er dårlig uansett. Men bmw er vel kjappe på og si ifra om noe er dårlig 🙄 

Prøvde og bytte batteri og kode inn, fortsatt samme tullet. 

 

Endret av Ole92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde denne feilen på min e70 etter jeg fikk den tilbake fra bilia. De hadde tatt storservice samt byttet frontrute og batteri. Alt funket når bilen ble levert hos  bilia. Så jeg ringte og sa fra at noe var galt etter jeg fikk den tilbake. Husker mekanikker måtte dra ut speilene manuelt også når jeg skulle kjøre ut fra verkstede med bilen. De tok inn bilen for å sjekke. De kjørte ned alle vi duene. Når de koblet seg på dataten så døde frm ut. Så de klarte ikke å kjøre opp vinduene en gang på bilen. Så den stod inne hos bilia i nesten 2 uker.

Jeg fikk ny frm av bilia gratis pga den røk når de var koblet til den med utstyret sitt. 

Med ny frm så funket alt igjen. Taklys alarm alt kom tilbake.

Endret av Roberth Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 13.02, Daniel80 skrev:

Er det comfort access på denne? Isåfall ville jeg koblet ifra alle dørhåndtakene for å se om problemet forsvandt, for kortsluttning i disse gir alle mulige rare feil :P:)

Kortsluttning på  comfor access E70 x5 tar ut sikring 132 som også går til forsterkeren. Så det merker man veldig fort vist bilen er helt lydløs for alt. Setebelte, ryggekamera, musikk osv.

Endret av Roberth Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Roberth Hansen skrev:

Hadde denne feilen på min e70 etter jeg fikk den tilbake fra bilia. De hadde tatt storservice samt byttet frontrute og batteri. Alt funket når bilen ble levert hos  bilia. Så jeg ringte og sa fra at noe var galt etter jeg fikk den tilbake. Husker mekanikker måtte dra ut speilene manuelt også når jeg skulle kjøre ut fra verkstede med bilen. De tok inn bilen for å sjekke. De kjørte ned alle vi duene. Når de koblet seg på dataten så døde frm ut. Så de klarte ikke å kjøre opp vinduene en gang på bilen. Så den stod inne hos bilia i nesten 2 uker.

Jeg fikk ny frm av bilia gratis pga den røk når de var koblet til den med utstyret sitt. 

Med ny frm så funket alt igjen. Taklys alarm alt kom tilbake.

Hm, må vel kanskje bare få taki en frm da 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...