Kolstad Jr. Skrevet Februar 26, 2020 Share Skrevet Februar 26, 2020 Hei! Er det noen som vet hvilken av ABS-sensorene bak som gir hastighetsavlesning på bmw e90? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2020 Share Skrevet Februar 26, 2020 Mener at det tidligere var høyre bak, men jeg kan ikke si det med sikkerhet. Og jeg fant heller ikke noe spesiell info om det i ISTA, sånn umiddelbart. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Februar 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2020 (endret) 29 minutter siden, Otis skrev: Mener at det tidligere var høyre bak, men jeg kan ikke si det med sikkerhet. Og jeg fant heller ikke noe spesiell info om det i ISTA, sånn umiddelbart. Takk for innspill, @Otis! Jeg fant dette i en gammel tråd her inne: Det var da snakk om en 2005 320i. Endret Februar 26, 2020 av Kolstad Jr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2020 Share Skrevet Februar 26, 2020 Ja, det er mulig jeg blandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Februar 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2020 18 minutter siden, Otis skrev: Ja, det er mulig jeg blandet. Etter å ha prøvd og testet litt, er jeg veldig forvirra 😂 Speedometeret mitt fungerer og har gjort hele tida, det er ikke problemet. Problemet er en av sensorene bak kødder (grunnet stålringen på akslingen som har ekspandert), men jeg klarer ikke å finne ut hvilket hjul som gir hastighetsmålinga ? (ettersom speedometer funker, var det naturlig å tro at det var motsatt side sensor som var problemet) Står jeg i ro og høyre hjul spinner alene, registrerer ikke speedometeret noe og det samme gjelder hvis jeg gjør akkurat det samme med venstre hjul 🤔 Gjorde dette der det ene hjulet sto på is og det andre på tørr asfalt, for å være sikker på at kun et av hjulene spant hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2020 Share Skrevet Februar 26, 2020 Mulig det er noe logikk som forstår at du faktisk står i ro. Siden verken av framhjulene går rundt. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Februar 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2020 6 timer siden, Otis skrev: Mulig det er noe logikk som forstår at du faktisk står i ro. Siden verken av framhjulene går rundt. Er nok sikkert det ja 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 28, 2020 Share Skrevet Februar 28, 2020 Men får den ikke hastighetsignal via canbus fra abs modulen også? Kan det være det som lurer deg? Har du prøvd å logge alle abs sensorene mens du kjører? Se om du kan se en som plutselig feiler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet April 1, 2020 Forfatter Share Skrevet April 1, 2020 På 28.2.2020 den 22.14, Øyvind L. skrev: Men får den ikke hastighetsignal via canbus fra abs modulen også? Kan det være det som lurer deg? Har du prøvd å logge alle abs sensorene mens du kjører? Se om du kan se en som plutselig feiler? Problemet løste seg, var sensoren venstre bak. Shimsa ut sensoren med en skive, da ringene på akslingene har begynt å ekspandere grunnet korrosjon. Hadde shimsa den litt for mye, så det var bare å stramme til litt ekstra så ble det tipp-topp 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 1, 2020 Share Skrevet April 1, 2020 4 timer siden, Kolstad Jr. skrev: Problemet løste seg, var sensoren venstre bak. Shimsa ut sensoren med en skive, da ringene på akslingene har begynt å ekspandere grunnet korrosjon. Hadde shimsa den litt for mye, så det var bare å stramme til litt ekstra så ble det tipp-topp 😊👍 Ok.. Dårlig løsning å shimse ut sensorten. Du utsetter bare problemet. En ny ABS ring koster noen hundrelapper og det fikses selv på et par timer. Ganske enkelt fiks egentlig. Ellers bra du fant problemet. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet April 1, 2020 Forfatter Share Skrevet April 1, 2020 4 timer siden, Øyvind L. skrev: Ok.. Dårlig løsning å shimse ut sensorten. Du utsetter bare problemet. En ny ABS ring koster noen hundrelapper og det fikses selv på et par timer. Ganske enkelt fiks egentlig. Ellers bra du fant problemet. Er klar over det, men da jeg ikke har mulighet til å skru selv på dette tidspunktet, måtte det bli slik inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå