Robin L Skrevet Februar 28, 2020 Share Skrevet Februar 28, 2020 (endret) Har en 2000 modell e46 320ia. Jeg merker at når man står stille og skal kjøre så går turtallet opp forholdsvis mye (rett til 1500 kanskje), selv om man er ekstremt forsiktig på gassen. Det er helt umulig å å få en myk igangkjøring. Dette resulterer i at giret hugger i og man kjører av sted. Girkassen girer helt perfekt ellers, merker ikke at den girer engang. Derfor trur jeg ikke dette har noe med girksssen å gjøre, men heller motor (?) Skal sies at jeg fikk en motorlampe tett før vinterlagring, dagen etter jeg kjøpte bilen. Har ikke fått anledning til å kjøre den eller sjekke dette siden. Men alle tips og triks mottas. Håper ikke dette er normalt, for det gjør hele bilen ubehagelig. Mim E39 525d er ikke slik. Der kan mamma av så sakte man bare vil Endret Februar 28, 2020 av Robin L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2020 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 Høres converter relatert ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 (endret) Håper ikke det er converter. Vil siagnose avsløre noe her? Bilen er kun kjørt 75.000km, så giret burde ikke være utslitt Endret Februar 29, 2020 av Robin L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 (endret) 1 time siden, Robin L skrev: Håper ikke det er converter. Vil siagnose avsløre noe her? Bilen er kun kjørt 75.000km, så giret burde ikke være utslitt En 520ia jeg hadde var gått 120.000km når converter tullet. Hvor bor du? Diagnose er tingen. Ikke hos forhandler eller verksted. De sier alt må byttes. Prøvd bergen automatservice eller RATS Har du peiliet olje på kassa? Kan være noe så enkelt som lite olje Endret Februar 29, 2020 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 1 time siden, Evopower skrev: En 520ia jeg hadde var gått 120.000km når converter tullet. Hvor bor du? Diagnose er tingen. Ikke hos forhandler eller verksted. De sier alt må byttes. Prøvd bergen automatservice eller RATS Har du peiliet olje på kassa? Kan være noe så enkelt som lite olje Bor i Kristiansund. Kan evt få GS til å sjekke. Lite med automatgir/firmaer her. Har ikke sjekket oljen nei. Kjøpte bilen og satte den rett på vinterlagring. Der har sikkert aldri vært byttet girolje på denne. Kanskje verdt er forsøk å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 4 minutter siden, Robin L skrev: Bor i Kristiansund. Kan evt få GS til å sjekke. Lite med automatgir/firmaer her. Har ikke sjekket oljen nei. Kjøpte bilen og satte den rett på vinterlagring. Der har sikkert aldri vært byttet girolje på denne. Kanskje verdt er forsøk å bytte? Oljeskift vil ikke løse problemet, men det er lurt å gjøre det ru dt 100.000km. prøv å se om det er nok olje i første omgang måles vel på varm motor me s motor går på tomgang. Er vel en egen peilepinne til denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå