Gå til innhold

Smart-repair med individual lakk - utfordrende?


humpfy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaringer å dele med å gjøre smart-repairs på litt spesiell lakk, som jo individual gjerne er? Eller går det - som alt annet - på kompetanse hos lakkerer, så lenge de har riktig kode?

Spørsmålet gjelder for så vidt også ved større jobber, som dører/hele paneler.

Vurderer en kosebil med individual lakk. Det blir jo et potensielt mareritt når smårust skal tas...

På forhånd takk!

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lakkert opp en del på min bil. Det viste seg at det var første gang de lakkert den fargen på min. Det ga en utfordring for fargen matchet ikke det som ikke skulle lakkeres. Men Stratus grey er slik jeg forstår det ganske sjelden her til lands. De måtte til meg 20-30 forskjellige forsøk for å få dette til. Men da traff dem også rett på. Det er altså lakk prøver, ikke lakkert på bilen. 

Det viste seg midt oppi dette at fangeren foran og bak var prøvd å lakkere før mitt eie. Det var vell totalt foran 8-10 ganger med lakk. Halvparten av det på bakfangeren. Dette var på grunn av at den som lakkerte da ikke klarte å blande riktig farge. 

Derimot er det en Individual farge som er mer normal så vil nok det være mer lettere å få smart repair på. Jeg vil ihvertfall anbefale å få noen som er kjent for å være flink på dette. Ellers kan det være mye hodebry for deg. 

Om du har riktig kode er ikke nødvendigvis at den blir lik som resten av bilen. På min så byttet dem lakkprodusent og da traff dem. Før det hadde dem ikke en sjanse. 

Nå høres jeg sikkert negativ ut, men dette er litt av realiteten. Så er fargen mer normal er det mye lettere for ting som må opplakkeres, samt bruk noen som har lakkert BMW før det hjelper også vanvittig mye. De jeg brukte lakkerer kun BMW og Porsche. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...