Frode_E61 Skrevet Oktober 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2020 Liten oppdatering på status her: Årsaken til at varmetrådene ikke fungerer, ser ut til å være den samme som før reparasjonen: Brudd i minus-ledningen. Lurer litt på hva verkstedet har gjort her... Årsaken til at FM-radio nå heller ikke fungerer, er et (delvis) brudd i coax-kabel akkurat ved kontakten inn på antenneforsterkeren. Akkurat sistnevnte burde kanskje la seg fikse uten å demontere gjennomføringen ved hengslet. Men jeg vet ikke om man kan montere kontakt på en slik coax-kabel uten spesialverktøy (de selger tilhørende kontakt på GS Bildeler). Har noen på forumet erfaringer med dette, setter jeg pris på tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E61 Skrevet April 28 Forfatter Share Skrevet April 28 For interesserte kan jeg avslutte denne tråden med litt info: Jeg skrudde opp og sjekket kablene i hengslene til bakluka, og disse var ikke rørt av menneskehånd på lang tid. Med andre ord slurv & svindel fra verkstedet som liksom skulle ha ordnet saken. I tillegg til at minuskabel til varmetrådene var knekt, var det noe slitasje på isolasjonen til andre kabler. Det var en rimelig rett fram jobb å bytte kabler selv, men mye skruing med armer og rygg i vonde posisjoner! Viktig å følge instruksjonene 100 % til punkt og prikke, og ikke forsøke å ta noen snarveier! Det går raskest å gjøre det heelt riktig første gangen. Jeg passet på å legge inn litt "slack" i kablene der de går inn i hengslene. Fortsatt fungerer alt i bakluken, så reparasjonen fungerte åpenbart. Det kan legges til at det også kan være andre årsaker enn kabelbrudd som fører til diverse feil: - Fukt i antenneforsterkeren under vingen over bakluka (heldigvis knusk tørt hos meg) kan føre til problemer med bl.a. fjernkontrollen. - Fukt i microbryteren til glassluka kan føre til kortslutning her, og at luka ikke lar seg åpne. Dette skjedde hos meg, antakelig fordi et verksted hadde glemt å sette på plass igjen pakningen da bryteren var demontert. Etter at ny bryter ble satt inn, med alle pakninger og skiver montert i rett rekkefølge, har det ikke vært problemer. Merk at glassluka er vrien å åpne manuelt, men det finnes en godt gjemt "nødutløser" inne i bakluka. ///M-ini95, uglefossen og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå