Gå til innhold

Bmw 1serie - lekkasje


Markgide
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en bmw 1serie 116D (2012). Det lekker en eller annen plass.. ikke vet jeg. Men merket i dag at det var kliss vått bak, nede på gulvet (høyre). Er det noen som har hatt samme problemet? Kan det kommer fra der takbøylene skal festes? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med defekt eller løs gangsperre i dørene, og da kan det denne inn i bilen. Dette er dog på generelt grunnlag innenfor BMW og trenger ikke være korrekt for din bil. Men det er rimelig kurant å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på en 1-serie jeg hadde for et par år siden.

Det sitter to dreneringspropper/deksler på hver side av motorrommet helt øverst mot torpedo/frontrute som skal fjernes(aksjon fra BMW) slik at vannet dreneres ned i forskjermene og ut. Selv om det har vært aksjon på disse bilene så har ikke alle vært inne for fiks(inkludert min).

Du kan lese litt mer her om hvordan dekslene ser ut:
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=941823

Ville ha sjekket disse, de blir fort tette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fant de dreneringsproppene. De var full av drit! Fjernet de og gjorde det reint. Fikk tørket bilen men det kommer fortsatt vann inn.. jeg har ikke takluke. Det blir vått på høyre side, midt i. Da kan det vell ikke være fuktsperren i dørene? Da ville det vell vært vått med fotlisten? Eller? Noe tips..? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da kan det vell ikke være fuktsperren i dørene? Da ville det vell vært vått med fotlisten? Eller? Noe tips..? Takk!

Jo, løs fuktsperre er vel den hyppigste årsaken til lekkasje i disse bilene. Du vil ikke merke fuktighet ved fotlisten, heller ikke ved teppet der, fordi teppet ikke holder godt på vannet, men renner nesten rett gjennom. Du kan sjekke lekkasje enkelt slik: Brett sammen noe avispapir og dytt oppunder langs fotlisten, gjør dette både foran og bak (vann fra lekkasje foran kan ende opp bak hvis bilen har stått litt oppover). Lukk dørene, spyl på vinduene og sjekk om avispapiret blir fuktig.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 1.6.2020 den 20.31, Basse Lusk skrev:

Jo, løs fuktsperre er vel den hyppigste årsaken til lekkasje i disse bilene. Du vil ikke merke fuktighet ved fotlisten, heller ikke ved teppet der, fordi teppet ikke holder godt på vannet, men renner nesten rett gjennom. Du kan sjekke lekkasje enkelt slik: Brett sammen noe avispapir og dytt oppunder langs fotlisten, gjør dette både foran og bak (vann fra lekkasje foran kan ende opp bak hvis bilen har stått litt oppover). Lukk dørene, spyl på vinduene og sjekk om avispapiret blir fuktig.

Såg ikke svaret før nå, men det ser faktisk ut som fuktsperren er gåen på begge dørene fremme! Dette er noe jeg ikke vil prøve å fikse selv, så bilen er levert inn for å bytte på begge dørene! Det kom vann inn i bunnen av dørene og inn på gulvet! Men takk for svar uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...