Gå til innhold

bobbis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har skikkelig peiling på Ista d ? Får startet programmet men får ikke kontakt med bilen, bruker enet kabel og det er en F30. Har fulgt installasjons veiledning til punkt og prikke og jeg har win10 64 bit.Kabel fungerer på Esys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noen som helst feilmeldinger ved åpning av programmet? Jeg misset et par språkpakker ved installasjon (trodde ikke jeg trengte de, var russisk osv) og det førte til feilmelding og trolig manglende kommunikasjon. Eller så var det innstillingene på kabelen i Enhetsinnstillinger.

Edit: se om noen av feilene jeg gjorde gjelder deg også:

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du endret diverse parametere? Tenker på endring av IP adresse i menyen "internet protocol version 4 TCP/IPv4"

Har du vært innom instillingene i ISTA programmet og huket over " HO-ICOM/ENET local and ISIS network" ?

Har du lastet ned programmet EDIABAS konfigurator? Der kan du gå inn og velge ENET som koblingsmetode og dermed vil instillingene i EDIABAS.ini filen endre seg slik at man kan bruke ENET kabel. Tror ikke man MÅ ha det, men jeg har det for å lett endre mellom ENET og K-Dcan kabel. 

Lyser Ethernet porten på PC`n når du skrur på tenning og kablene er koblet til OBD/Ethernet? Hvis ikke, så sjekk om ikke Ethernet porten på datamaskinen er skadet, eventuelt test det med å koble deg til internett hjemme via "LAN kabel". 
Sjeldent, men jeg har iallefall vært borti Ethernet port som var skadet og kun fungerte hvis man dyttet ledningen inn,  så løsningen ble å kjøpe USB -> Ethernet overgang. 

Alt jeg har sagt står i mer detalj her. Håper innlegget var til hjelp :)

edit:

En siste ting, hvilken versjon av ISTA D har du lastet ned? Jeg hadde problemer med å koble til andre biler før med første versjonen av ISTA jeg lastet ned (via forumet her). Lastet ned 4.17 versjon (tidligere 4.06) og da hadde jeg ingen problemer med å koble til hverken min eller andre biler. 

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...