Gå til innhold

Koble opp sub i e61, lodde eller bruke disse?


Anbefalte innlegg

Skal koble opp sub i min e61, og må hente signal fra + og - fra subbene under framsetene, og trekke bak til hi/low converteren. Burde jeg avisolere og lodde kabelene på, eller går det bra og bruke disse (https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/grenkontakter-5-stk-2000030736)? Tenker på om det blir god nok kontakt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse funker.

Men vær obs på at dersom du har basic-anlegget (uten original forsterker),  så er sub under setet og høyttaler i dørpanel koblet sammen. Pluggen i sub har da fire ledninger: Signalet går først i to ledninger til sub, så går det to ut derfra via samme plugg, til dørpanel. Det jeg er usikker på, er om sub filtrerer signalet før det går videre til dørpanel. I så fall må du påse at du henter signalet fra de to ledningene som går inn til sub ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Basse Lusk skrev:

Disse funker.

Men vær obs på at dersom du har basic-anlegget (uten original forsterker),  så er sub under setet og høyttaler i dørpanel koblet sammen. Pluggen i sub har da fire ledninger: Signalet går først i to ledninger til sub, så går det to ut derfra via samme plugg, til dørpanel. Det jeg er usikker på, er om sub filtrerer signalet før det går videre til dørpanel. I så fall må du påse at du henter signalet fra de to ledningene som går inn til sub ...

Okei, takk for svar! Da bruker jeg de kontaktene der istedet for å kjøpe loddeustyr 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...