Gå til innhold

Bmw e46 325Ci 2002 AIRBAG trøbbel


Tobias N
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Vet dette har vært mange poster av dette men har ikke sedd noen poster som er up to date. Lurer på om noen kloke hoder kan hjelpe meg med følgende problem.

har airbag lampa på i bilen min å feilkode sier Seat occupancy sensor. 
 

Feilkode 000070 (Carly)

har prøvd di fleste triks fra YouTube, bypass (funker ikke) loddet fast diode å motstand (funker ikke) har i tilegg loddet på et poteter (funker ikke)

har prøvd å byttet den svarte boksen under setet uten hell i tilegg.

Blir gal snart da det er kun det som gjenstår for å få den EU godkjent.

2DB05A19-6C8E-456D-AB9E-1D716C054817.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som sagt mange år siden jeg hadde en E46, 7 år siden ca. Men ja kjøpte en tilsvarende modul på Ebay, slettet feilen via den runde diagnoseporten i motor rommet og jeg så aldri igjen noen airbag kode.

Ville forresten anbefalt deg å installere INPA og kjøpt kabel på Ebay, så har du mulighet til å gjøre det meste innen diagnose.

Jeg har Carly selv men bruker den kun for rask diagnose når jeg er på veien og ikke har med meg laptoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takker for svar. Så du hadde ikke OBD2 port inni bilen på din da? Tenkte å fikse det programmet samt kabel ja. Bruker kun carly atm for den er lett å ha med seg vis det skjer noe. Hørt en som har programmert bort selve Seat occupancy sensoren med inga programmet. Aldri hadd noe mer problem sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg hadde begge deler. 1999 hadde E46 2 diagnoseporter. OBD2 for motor og den runde for airbag og ABS.

Var vell på facelift den runde ble fjernet mener jeg

Litt usikker på koding om man kan fjerne det? Kjenner ikke til hvordan man gjør det ihvertfall.

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt mulig det men syns det er rart at ikke en eneste bypass fungerer. Så lurer på om den sier at det er Seat occupancy sensor men så er det noe annet🤷🏼‍♂️Men regner med at det er den sensoren der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså bare passasjer eller begge 2?

Det er vel bare passasjersetet som har sensormatten (avbildet i innlegget over her). En relativt tidkrevende jobb å bytte (har gjort det på en annen modell). Ville forsøkt å sette inn en lånestol først, som foreslås her, da får du også sjekket om det faktisk er stolen som er problemet.

En annen nødløsning er å nappe ut lyspæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Det er vel bare passasjersetet som har sensormatten (avbildet i innlegget over her). En relativt tidkrevende jobb å bytte (har gjort det på en annen modell). Ville forsøkt å sette inn en lånestol først, som foreslås her, da får du også sjekket om det faktisk er stolen som er problemet.

En annen nødløsning er å nappe ut lyspæren.

Ska prøve å finne et annet sete, har en delebil stående men det er en touring med manuelle seter. Så lenge kontakten under er samme så bør det vell gå fint. Prøvde den nødløsningen på etterkontroll i forrige uke men da fikk jeg feil siden lampa ikke lyste som den skulle dessverre.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sensormatte i sitteputen på setet som skal registrere som det sitter en person der eller ikke. Hvis man kjører kneet ned i sitteputen, så kan det oppstå brudd i sensormatten og man får opp rød-lyset.
Sensormatten koster ikke mye, men det er en møkkajobb å skifte dette. Bør helst gjøres av en ekspert på å trekke opp bilseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mathiseen skrev:

Ikke at det er så mye til hjelp, men i min bil så gikk lampa vekk når jeg byttet stoler.

så hvis du har mulighet til å få lånt deg en annen stol så kan du få den gjennom eu hvertfall:)

Bytta høyre stol nå uten noe forbedring. Må bilen kjøres med etter lampe er slettet, må batteri kobles av å ta + og - mot hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

Det er en sensormatte i sitteputen på setet som skal registrere som det sitter en person der eller ikke. Hvis man kjører kneet ned i sitteputen, så kan det oppstå brudd i sensormatten og man får opp rød-lyset.
Sensormatten koster ikke mye, men det er en møkkajobb å skifte dette. Bør helst gjøres av en ekspert på å trekke opp bilseter.

Prøvde å bytte passasjersete nå uten hell. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...