Gå til innhold

Bmw e46 325Ci 2002 AIRBAG trøbbel


Tobias N
 Share

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Tobias N skrev:

Bytta høyre stol nå uten noe forbedring. Må bilen kjøres med etter lampe er slettet, må batteri kobles av å ta + og - mot hverandre?

jeg huket bare av batteri, satt i nye stoler og huket det på igjen. siden det har jeg ikke hatt noe lampe. slettet ikke feilkode eller noe slikt:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tobias N skrev:

Prøvde å bytte passasjersete nå uten hell. Tips?

Er du helt sikker på at feilkoden gjelder sete-sensoren? Jeg fikk en gang brudd på kabel til beltestrammeren som også gå runder setet. Kun INSTA eller Bosch ESI-tronic gav riktig feilbeskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mathiseen skrev:

jeg huket bare av batteri, satt i nye stoler og huket det på igjen. siden det har jeg ikke hatt noe lampe. slettet ikke feilkode eller noe slikt:huh:

Ååååeh😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

Er du helt sikker på at feilkoden gjelder sete-sensoren? Jeg fikk en gang brudd på kabel til beltestrammeren som også gå runder setet. Kun INSTA eller Bosch ESI-tronic gav riktig feilbeskrivelse.

Har en kompis som har PC program så muli jeg tar en tur til han å leser ut feil for å være bombesikker😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du har sjekket for kabelbrudd da regner jeg med at det er med multimeter på begge endene av kabelen og ikke at du har sett på kabelen og at den ser "ok" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, E.C. skrev:

Når du sier at du har sjekket for kabelbrudd da regner jeg med at det er med multimeter på begge endene av kabelen og ikke at du har sett på kabelen og at den ser "ok" ut.

Stemmer det ja! Har brukt multimeter, skal sies at jeg ikke fant endene da jeg tviiiler for at det er brudd inni den tykke pølsa med kabler som går i dørken. Tok et lite stykke inn mot sikringsboksen fra kontakten til setet da selvfølgelig før jeg ga meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at du bør få lest ut med INPA for å være helt sikker på feilkoden. INPA er kun for BMW og det har skjedd at koder lest av fra andre verktøy har tolket feilene feil. 

Hvis det viser seg at det faktisk dreier seg om sensoren i passasjersete så kan du for å være sikker på at det ikke er ledningsbrudd ta av batteriet og spleise inn bypassen din på ledningene rett ved modulen (bare fjern litt isolasjon). Hvis dette løser problemet så kan du enten gjemme bypassen rett ved modulen eller trekke nye ledninger til setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...