Gå til innhold

M52B25 tu feilkoder


NA
 Share

Anbefalte innlegg

M52B25tu i en E46 323i coupe kastet ifra seg en hel del nye feilkoder i dag. Alle gamle meldinger var slettet før denne turen. Så disse dukket opp nå. Har jeg rett om jeg mistenker veiv og kamaksel sensor? 🤔 

Bilen gikk noen ganger på 5 sylindre hele tiden, noen ganger på 5 sylindre bare ved lettere gasspådrag. Etter å stoppet bilen å startet igjen gikk den fint resten av turen. 

Noen kloke forslag? 

IMG_20200601_152714662.jpg

Endret av NA
Endret overskriften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe her som tyder på veiv- eller kamsensor. Du får feiltenning og bilen kutter ut en sylinder. Når den går på 5 kan du sikkert slette feilkodene og den vil begynne å gå på alle 6 igjen med en gang. Lenge siden pluggene er byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier ikke jeg å lese noe annet enn koder fra INPA, som oftest gir de tydeligste resultatene, men basert på hva som står over så kan det hende at du har et problem med luft/bensinblandingen. Da er det en viss sannsynlighet for at du har vakuumlekkasje noe sted eller en lambda-sensor som er på tur ut. Når du får en misfire pga. dette så vil motoren kutte ut sylinderen, som regel går dette vekk ved en omstart eller at du sletter koden (selv med motor i gang) fordi tilstanden som skaper feiltenningen ikke er permanent.

Se først over om du har en innsugsbelg som har sprekker eller andre tydelige steder hvor falskluft kan komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: har funnet feilen og etter å ha testet å ha renset dyser ble det i orden. Var tydeligvis bygget seg opp urenheter i de. Bensinpumpe er også bestilt da denne er fra 99. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering: Montert ny bensinpumpe, tok opp bensintrykk regulator også, denne var det bygd seg opp mye grums i. Rengjorde sila i den og regulator. Ble nå en helt annen bil å kjøre.  Gjorde seg med en service av bensin system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...