NA Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 (edited) M52B25tu i en E46 323i coupe kastet ifra seg en hel del nye feilkoder i dag. Alle gamle meldinger var slettet før denne turen. Så disse dukket opp nå. Har jeg rett om jeg mistenker veiv og kamaksel sensor? 🤔 Bilen gikk noen ganger på 5 sylindre hele tiden, noen ganger på 5 sylindre bare ved lettere gasspådrag. Etter å stoppet bilen å startet igjen gikk den fint resten av turen. Noen kloke forslag? Edited June 1, 2020 by NA Endret overskriften Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 Det er ikke noe her som tyder på veiv- eller kamsensor. Du får feiltenning og bilen kutter ut en sylinder. Når den går på 5 kan du sikkert slette feilkodene og den vil begynne å gå på alle 6 igjen med en gang. Lenge siden pluggene er byttet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NA Posted June 1, 2020 Author Share Posted June 1, 2020 Ok. Plugger har ikke gått en bensintank en gang. Ngk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 Nå pleier ikke jeg å lese noe annet enn koder fra INPA, som oftest gir de tydeligste resultatene, men basert på hva som står over så kan det hende at du har et problem med luft/bensinblandingen. Da er det en viss sannsynlighet for at du har vakuumlekkasje noe sted eller en lambda-sensor som er på tur ut. Når du får en misfire pga. dette så vil motoren kutte ut sylinderen, som regel går dette vekk ved en omstart eller at du sletter koden (selv med motor i gang) fordi tilstanden som skaper feiltenningen ikke er permanent. Se først over om du har en innsugsbelg som har sprekker eller andre tydelige steder hvor falskluft kan komme til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NA Posted June 1, 2020 Author Share Posted June 1, 2020 Ok. Takk for tips 👍 skal gå over å sjekke nevnte punkter. Er Autel scanner jeg bruker om det har noen betydning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NA Posted June 6, 2020 Author Share Posted June 6, 2020 Oppdatering: har funnet feilen og etter å ha testet å ha renset dyser ble det i orden. Var tydeligvis bygget seg opp urenheter i de. Bensinpumpe er også bestilt da denne er fra 99. E.C. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NA Posted June 9, 2020 Author Share Posted June 9, 2020 Ny oppdatering: Montert ny bensinpumpe, tok opp bensintrykk regulator også, denne var det bygd seg opp mye grums i. Rengjorde sila i den og regulator. Ble nå en helt annen bil å kjøre. Gjorde seg med en service av bensin system. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now