Mariuse34 Skrevet Juni 3, 2020 Share Skrevet Juni 3, 2020 Hallo! Jeg har en X3 med m54b25-motor. Jeg har litt startproblemer. Innimellom, som oftest når den har stått over natten, men av og til når den er varm, starter den ikke på første omdreining av nøkkel. Kinner fint. Men virker ikke som det enten kommer gnist eller bensin for det er som å kinne på bil uten bensin. Den starter alltid på andre forsøk. Kan kinne evig på første. Null resultat. Rett på på andre. Alle plugger er tørre og fine. Byttet kam og veivsensor. Fått opp misfire på 4ern noen ganger. Andre ganger ikke. Ny delphi coil på 4 fra i vinter. Byttet 3 og 4. Da gikk den som en dass på første forsøk men ingen nye feilkoder. Sto over natten og starter rett opp som nybil. Kjørte den i 10 min. Sto i 20. Starter ikke på første. Starter rett på andre. Fremdeles ingen feilmeldinger. Kompresjon er i orden, ble testet ifm veivhusventilasjonsbytte. Håpet å få bekreftet noe av coilbyttet mellom 3 og 4, men foreløpig har det ikke gitt noen ny feilkode. Ikke alltid den registrerer det som misfire. Kan være separat feil og, altså at når den starter så får den en misfire, ikke at startvansker er skyld i misfire. Batteriet er også i orden. Har vurdert tomgangsventilen og rense den. Var en liten sprekk i innsuget til tomgangsventilen. Har bestilt ny og teipet den godt den som var der, men da burde den vel slite med å starte og gå på tomgang hver gang og ikke bare innimellom? Eventuelt injektorbytte på nr 4? Har ikke så mange andre ideer igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2020 Skal sies at jeg trodde dette var kurert av at jeg byttet batteri. Men jeg sjekket spenning med diagnose hver gang jeg sjekket det og da har nøkkel stått i posisjon 2 hver gang. Og dermed primet pumpa. jeg lurer på om filter eller check valve er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 3, 2020 Share Skrevet Juni 3, 2020 Check valve/bensintrykks regulator sitter vel i filteret på disse. Har vært borti at denne har sluppet holdetrykket, da koker bensinen i railen til dysene etter man har stanset motoren og man får gass inni der- tung å starte igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2020 Ja etter hva jeg har lest er dette anderledes enn på e39 og e46 og et mer typisk e83/X3 problem. Bestiller filter og ventil fra gs. Tipper det må være det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 4, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2020 (endret) En ukes levering på filter. vurderer derfor å sjekke injektorer i mellomtiden. Noen med erfaring på det området her? Det foreslås også å se på toppdekselpakning. Men den vil vel ikke ha særlig påvirkning på starten? Jeg sjekket sylindere, og en av sylinderne har noen dråper olje på oversiden av tennplugg, men ikke i nærheten nok til atjeg tror det er problemet her. Endret Juni 4, 2020 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå