Mons1 Skrevet Juni 10, 2020 Share Skrevet Juni 10, 2020 Jeg skal skifte dempere framme på en E46 Touring. Skal ta løs demperene på begge side. Har 2 jekk og 2 løftebukk. Ønsker å sette løftebukken i jekkfestene framme, men da må jeg jo jekke opp bilen i noe annet. Under framme er bare blikk og plast. Hvor kan jeg sette i jekke framme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Juni 10, 2020 Share Skrevet Juni 10, 2020 Det er et punkt under bilen. Men vær helt sikker på at du vet hva du gjør før du begynner å jekke. Hvis du har mulighet så ta bilen en kort tur på bukk og finn punktet. Merk også at E46 ikke skal jekkes på diffen det står litt lenger ned https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-323i-tou/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/I4dKEaO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juni 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2020 2 timer siden, t06afre skrev: Det er et punkt under bilen. Men vær helt sikker på at du vet hva du gjør før du begynner å jekke. Hvis du har mulighet så ta bilen en kort tur på bukk og finn punktet. Merk også at E46 ikke skal jekkes på diffen det står litt lenger ned https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-323i-tou/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/I4dKEaO Nå er det framme jeg skal jekke opp og ikke bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Juni 10, 2020 Share Skrevet Juni 10, 2020 (endret) 35 minutter siden, Mons1 skrev: Nå er det framme jeg skal jekke opp og ikke bak Joda men jekkpunktet jeg henviste deg til er foran under bilen og det var det du spurte om. Det med å jekke på diffen var ment som et PS. En stor plate er ikke noe du typisk vil finne ved diffen men typisk under motoren altså framme Endret Juni 10, 2020 av t06afre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 10, 2020 Share Skrevet Juni 10, 2020 (endret) Jekk på ene jekkfestet først. Sett så en bukk under traversen under motor, jekk så på pute på beskyttelsesplata, da får du bilen rett etterhvert og kan sette bukker under begge jekkfestene. Dette gjør jeg da jeg har ganske lav bil og ikke kommer til puta under motor uten å jekke på festene først. Endret Juni 10, 2020 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå