Gå til innhold

Bytte av reimstrammer E46 320D M47-D20 (136hk)


Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne på verksted for å feilsøke kjølevæskelekkasje som jeg ikke klarte å lokalisere selv, når de feilsøkte så klarte de å knekke reimstrammeren og sier den var dårlig fra før av å måtte skiftes. Det jeg syntes var litt rart er at det egentlig ser ut som de har prøvd å stramme den "blokka" som du skal vippe opp for å slakke reima? skal man egentlig ikke putte en 1/2 forlenger eller noe i øverkant å vippe den opp? ikke sette en unbrako i den pluggen å prøve å stramme den? Skulle høre om det er noe spesiell framgangsmåte ved å skifte denne da den står knekt sånn?

Legger ved noen bilder av hvordan det så ut etter jeg fikk bilen ut igjen. Del nr 2-5-6 på tegningen

 

75442898_430844564514891_4032273103173189632_n.jpg

76905055_832830893786838_8776920262428852224_n.jpg

26328a6f4dfe9aa2d787f2f965687dbc.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Otis skrev:

Ser ut som de har gjort feil ja. Man skal gjøre slik du sier og ikke slik de har gjort. Ta det tilbake og si det til de, om du kan. 

Ja har prøvd, virker litt mere som om de mener det er min feil, å at den tydelighvis var så dårlig fra før av å at de dær knekker ofte. Ser ut som vi har kommet til en enighet der jeg kjøper delen, å de bytter den gratis for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn ingenting, dette kan jo være at den faktisk var dårlig. Det er jo mulig. Men i mine år her inne eller med BMW generelt, så har jeg aldri lest/sett/hørt om dette problemet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Bedre enn ingenting, dette kan jo være at den faktisk var dårlig. Det er jo mulig. Men i mine år her inne eller med BMW generelt, så har jeg aldri lest/sett/hørt om dette problemet før.

Jepp, har mine tvil på at den var «dårlig» fra før av, hvis man ser på det midterste bilde ser det ut som han har klart å bøye kanten. Må ha dratt til med enorm kraft isåfal, takk for hjelpen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...